» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » عرضه نخستین محموله آهن اسفنجی فولاد سفید دشت به بازار مصرف
فولاد مبارکه

عرضه نخستین محموله آهن اسفنجی فولاد سفید دشت به بازار مصرف

آذر 1, 1395 0011

اولین محموله آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری یکی از هفت طرح فولاد استانی روز بیست و دوم آبان ماه به مقصد فولاد خوزستان حمل شد.

اکبر اسکندری رئیس دفتر فنی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با تأیید این خبر تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که با فولاد خوزستان منعقد شده است، مقرر گردیده در هرماه ۵۰هزار تن آهن اسفنجی فولاد سفید دشت از طریق کامیون به فولاد خوزستان ارسال شود.

وی ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فولاد سفید دشت را ۸۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و بابیان اینکه علاوه بر فولاد خوزستان شرکتهای معتبر دیگری نیز در صف خرید محصول این شرکت قرار دارند، گفت: در همین راستا روند انجام مذاکرات با این شرکتها در جریان است.

اسکندری افزود:ارسال اولین محموله محصول این شرکت به فولاد خوزستان تنها پس از چند روز از افتتاح فولاد سفید دشت انجام شد که میتواند نوید بخش روزهای بهتری برای این شرکت باشد.

رئیس دفتر فنی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت به بهره برداری رسیدن این طرح استانی اذعان داشت: به بار نشستن این شرکت از چند جهت مهم است اول آن که گام مؤثری در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و منطقه برداشته شد. دوم اینکه باعث رونق و شکوفایی شرکت شد و میتواند موجبات بازگشت سرمایه را فراهم نماید و در نهایت اینکه به بهره برداری رسیدن این طرح راه برای اجرای فازهای توسعهای بعدی هموارتر شد.

وی با ذکر این مطلب که به زودی کار اجرایی فاز دوم شرکت که واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم این طرح نیز شروع میشود،اظهار امیدواری کرد، ان شاالله این فاز نیز در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

اسکندری یادآور شد، فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری اولین کارخانه از طرح های هفتگانه فولادی است که با مشارکت ۶۵ درصدی فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی ایمیدرو روز ۱۸ آبان ماه با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور و تنی چند از مقامات کشوری افتتاح شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×