» عمومی » پزشکی سلامت » بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی
پزشکی سلامت

بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی

آذر 13, 1395 0013

مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات همواره نشان داده اند که خواب مختل همواره قبل از افسردگی وجود داشته است و نه بعد از آن. اما دلیل آن کاملا مشخص نیست.

در یک مطالعه متمرکز بر منطقه مغزی موسوم به «آمیگدال» یا بادامه مغز که نقش مهمی در میزان اضطراب و احساسات دارد، مشخص شد شرکت کنندگانی که ۳۵ ساعت کمبود خواب داشتند به هنگام قرارگیری در معرض تصاویر منفی از لحاظ احساسی، در مقایسه با افرادی که کمبود خواب نداشتند، واکنش بادامه مغزشان بیشتر بود.

همچنین رابطه با بخش های مغز که تنظیم کننده بادامه بودند ضعیف تر به نظر می رسید، بدین معناکه شرکت کنندگان کمتر قادر به کنترل هیجانات و احساسات شان بودند. این یافته می تواند توضیح دهد که چگونه بدخوابی موجب بروز مشکلاتی نظیر افسردگی می شود.

همچنین مطالعات دیگر نشان می دهند افراد مبتلا به افسردگی یا در معرض خطر افسردگی، دارای میزان بالای التهاب در بدن شان هستند. از اینرو سیستم ایمنی آنها در تلاش برای مقابله با عفونت یا التیام جراحات، به شدت فعال و تحریک پذیر است. زمانیکه فرد دچار بیخوابی می شود، ممکن است التهاب را نیز تجربه کند، از اینرو التهاب می تواند به توضیح رابطه بین خواب و افسردگی کمک کند.

به همین خاطر محققان توصیه می کنند بهبود خواب می تواند به پیشگیری یا درمان افسردگی کمک کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×