» اخبار ایران و جهان » عدم اجرای برجام توسط غرب با پاسخ کوبنده ایران همراه است
اخبار ایران و جهان

عدم اجرای برجام توسط غرب با پاسخ کوبنده ایران همراه است

آذر 10, 1395 0014

وزیر دادگستری گفت: غرب باید به تعهد خود در مورد برجام عمل کنند و در غیر این صورت منتظر پاسخ جمهوری اسلامی باشند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مصطفی پور محمدی بعدازظهر امروز در مسجد محمدی کاشان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: طبق فرمایش امام رضا (ع) هرکس که کلام اهل بیت (ع) را بشنود و آن را تبلیغ کند شامل دعای اهل بیت (ع) می‌شود و هرکس زیبایی کلام اهل بیت (ص) را درک کند به سمت آن‌ها می‌آید.

وزیر دادگستری افزود: کلام اهل بیت ابهامات را برطرف و نیازهای مردم را رفع می‌کند، کلام اهل بیت زیبا است و منظور از این زیبایی، کلام موزون نیست، مردم تشنه مهارت و کلام اهل بیت (ع) هستند و دنبال‌کردن کلام اهل بیت به پول و زرق و برق و فریب نیازی ندارد.

پورمحمدی با بیان اینکه باید در مجالس عزا حرف‌های ائمه معصومین به خوبی منتقل شود، خاطرنشان کرد: روضه طبع انسان را لطیف و قلب انسان را پاک می‌کند در حالی باید مقدمه روضه با سخنان اهل بیت (ع) آغاز شود تا راه ائمه اطهار (ع) را درک کنیم.

وی امام رضا (ع) را بنیان‌گذار فرهنگ امامت دانست و تصریح کرد: امام رضا (ع) در حوزه ولایت و امامت به یک بحث جدی وارد شدند زیرا مردم نیاز به یک رهبر ولایی و امام دارند و آن حضرت نیز به این مهم پرداختند در حالی که جامعه بدون رهبر خیر و شر خود را تشخیص نمی‌دهد و سر درگم است و در این راستا با انتشار این فرهنگ توسط امام رضا (ع) مامون مجبور شد تا مانع گسترش فرهنگ امامت شود و آن حضرت را محدود کرد.

وزیر دادگستری ابراز داشت: در طول تاریخ مستکبرین از انتشار حرف حق جلوگیری می‌کردند و با روش‌های متفاوتی همانند حمله، جنگ و دست چدنی و دستمال مخملی و غیره به جلوگیری از انتشار این مهم دست می‌زنند اما امروز به برکت ائمه اطهار، جلوه خاصی از ولایت در کشور خودنمایی می‌کند.

پورمحمدی دلیل کشتارها در منطقه را خاموش کردن ندای انقلاب دانست و گفت: دلیل تمامی این کشتارها ایران است و از هر اقدامی در این راستا دریغ نمی‌کنند.

وی ضمن اشاره به بد عهدی آمریکا در مورد اجرای برجام توسط غربی‌ها افزود: آن‌ها باید به تعهد خود در مورد برجام عمل کنند و در غیر این صورت منتظر پاسخ جمهوری اسلامی باشند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دشمن می‌داند راه انقلاب پرشکوه است، اظهار داشت: شکوه و عظمت انقلاب اسلامی در گرو نثار خون شهیدان است و خداوند در دفاع از مومنین وعده‌داده است در حالی که امروز هیچ کس از ایران حمایت نمی‌کند و با این وجود عزت ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: طبق حدیثی از امام رضا (ع) دین انسان با سه عمل کامل می‌شود؛ دین شناسی، برنامه‌ریزی داشتن در زندگی و مقاومت در برابر مشکلات و با این اعمال دین یک فرد کامل شود.

وی در ادامه به تشریح این حدیث امام رضا(ع) پرداخت و تاکید کرد: نخستین ویژگی که امام رضا(ع) به آن تاکید دارد دین شناسی است و اکنون می‌بینیم که صهیونیست‌ کمتر از داعش به اسلام ضربه زد زیرا داعش دین را به جنگ دین می‌فرستند و اگر مردم دین‌شناس نباشند گمراه می‌شوند.

وزیر دادگستری دومین عمل در حدیث امام رضا(ع) را برنامه‌ریزی داشتن در زندگی معرفی کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سطوح اجرایی، دستگاه‌ها و مردم وجود دارد عدم وجود برنامه‌ریزی است و این مورد آسیب‌های جدی به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امام هشتم شیعیان مقاومت در برابر مشکلات را سومین عمل فرد برای کاکل شدن دین فرد عنوان می‌کند و در این راستا کشوری که ادعای عزتمندی دارد باید در برابر مشکلات مقاوم باشد و در برابر مشکلات داخلی و خارجی صبر کند و برنامه‌ریزی داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×