» اخبار ایران و جهان » ۳ میلیون و ۲۲۳ هزار زائر از مبادی مختلف وارد مشهد شدند
اخبار ایران و جهان

۳ میلیون و ۲۲۳ هزار زائر از مبادی مختلف وارد مشهد شدند

آذر 10, 1395 0010

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۹۸ هزار و ۱۸۱ نفر زائر پیاده در قالب ۲۰۶۰ کاروان وارد مشهد مقدس شدند و نسبت به سال گذشته تعداد زائران پیاده که به مشهد ورود کردند ۱۳ درصد افزایش یافت.

 

محمدحسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: 298 هزار و 181 نفر زائر پیاده در قالب 2060 کاروان وارد مشهد مقدس شدند و نسبت به سال گذشته تعداد زائران پیاده که به مشهد ورود کردند 13 درصد افزایش یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این افزایش ناشی از مشارکت صدا و سیما بود و البته شرایط جوی نیز بسیار موثر بود، در بحث زائران سواره تا ساعت 12 ظهر امروز تعداد زائران ورودی 3 میلیون و 223 هزار نفر بود و در بحث ریلی 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم و در بحث جاده‌ای یک درصد کاهش یافته است.

واحدی بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته حدود 14 مزیت جدید تعریف شد که یکی از آنها حضور گسترده آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف بود و منشور هفت گانه مقام معظم رهبری در عمل پیاده شد و از سوی دیگر مشارکت‌های مردمی نیز امسال بسیار افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: 180 مدرسه نیز برای اسکان زائران پیاده اختصاص پیدا کرده بود و 30 مدرسه نیز پذیرایی از زائران پیاده توسط اولیای دانش آموزان انجام شده بود و امیدواریم این تعداد مدارس در سال آینده افزایش پیدا کند. 80 دیگ غذا نیز از شب گذشته آماده شده بود و زائران پیاده در پایانه مسافربری مشهد مورد پذیرایی قرار گرفتند.

واحدی گفت: سال گذشته 3 استان برای کاروانها مشارکت داشتند و امسال 19 استان مشارکت داشتند، در بحث ایستگاه‌های صلواتی نیز 7 استان پای کار آمدند و 9 استان نیز برای امداد و نجات پای کار آمدند و شاهد افزایش تجهیزات و پرسنل بودیم. همچنین امسال با همکاری آستان قدس رضوی قرارگاه فرهنگی با 700 روحانی تشکیل شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×