» اخبار ایران و جهان » آخرین اخبار از استیضاح دولتی ها/4 وزیر زیر تیغ خانه ملت
اخبار ایران و جهان

آخرین اخبار از استیضاح دولتی ها/4 وزیر زیر تیغ خانه ملت

آذر 9, 1395 0010

عضو هیات رئیسه مجلس آخرین خبرها در مورد استیضاح وزرای اقتصاد، نیرو، علوم و راه و شهرسازی را تشریح کرد.

 

اکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص استیضاح های مطرح در مجلس گفت: استیضاح آقای طیب نیا وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصاد ارجاع شده است. البته با تاخیر یک هفته ای این کار صورت گرفت و هیات رئیسه تلاش کرد تا استیضاح کنندگان بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

نماینده مردم اسدآباد در خصوص بندهای مختلف این استیضاح افزود: حقوق های نجومی، وضعیت اقتصاد کشور، سیستم بانکی نارسا، تسهیلات بانکی، عدم رونق تولید و اشتغال و تعطیلی کارخانه ها از موارد مهم در طرح استیضاح بود.

وی اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس آمادگی دارد جلساتی را بین استیضاح کنندگان و وزیر برگزار کنند تا از ارجاع این استیضاح به صحن علنی جلوگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص استیضاح چیت چیان وزیر نیرو نیز گفت: این استیضاح به کمیسیون انرژی ارجاع شده است و سه شنبه هفته آینده هیات رئیسه جلسه ای را بیان متقاضیان استیضاح و وزیر نیرو برگزار خواهد کرد و در راستای حل دغدغه های نمایندگان تلاش می شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه به احتمال زیاد موضوع استیضاح وزیر نیرو حل خواهد شد، بیان کرد: نمایندگان ایراداتی در مورد مدیریت آب، انتقال آب، سدها و مصرف برق داشتند که امیدواریم این اقدامات برطرف شود.

وی در خصوص استیضاح وزیر علوم نیز اظهار داشت: استیضاح وزیر علوم تا حدودی مورد بررسی قرار گرفته و جمع بندی نمایندگان حکایت از این دارد که به احتمال زیاد به صحن علنی کشیده نخواهد شد و حل و فصل می شود.

نماینده مردم اسدآباد همچنین از جلسه نهایی هیات رئیسه مجلس با استیضاح کنندگان و وزیر علوم برای جمع بندی این موضوع در هفته آینده خبر داد.

عضو هیات رئیسه مجلس در مورد احتمال استیضاح آخوندی وزیر راه و ترابری نیز خاطرنشان کرد: فعلا طرح استیضاحی به هیات رئیسه ارائه نشده است اگر تحویل شود، پیگیری خواهد شد.

رنجبرزاده تاکید کرد: وزیر راه حتما در کمیسیون مربوطه و یا صحن علنی مجلس برای ارائه گزارشی در خصوص ابعاد این ماجرا حضور خواهد یافت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×