» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: توسعه فرهنگی با توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی محقق می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: توسعه فرهنگی با توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی محقق می شود

آذر 7, 1395 008

شهردار مبارکه گفت: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویچ مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.

محمد شرفا با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملت‌ها، بیان کرد: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویچ مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.
ویبا بیان اینکه شهرداری مبارکه در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های ویژه و متنوعی را به صورت رایگان برای شهروندان برگزار کرد،افزود: این برنامه ها به منظور ارتقای سطح مطالعه شهروندان برنامه ریزی و اجرا شد.
‏شرفا بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: به‌طور حتم کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است که ازاین‌ رو باید فرهنگ مطالعه کتاب ترویج یابد.
وی  از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و  نقش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌ها را در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه موثر و مهم دانست.
شهردار مبارکه همچنین در ادامه به نقش شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی در ارتقای سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، شهرداری مبارکه برنامه های متنوعی را در سطح این شهر اجرا شد.
وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد، افزود: افزایش مطالعه در خانواده ها ازبروز ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.
شهردار مبارکه با بیان اینکه این نهاد همواره در راستای غنی‌سازی و افزایش تعداد کتاب کتابخانه‌ها توجه و اهتمام خاصی را داشته است، از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برای مشارکت در طرح های فرهنگی این شهر خبر داد.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط شهرداری مبارکه در هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: برگزاری نشست های کتابخوانی در مراکز فرهنگی شهرداری، اجرای کارگاه قصه گویی در مهد های قرآن کریم شهر مبارکه از جمله این برنامه ها بود.‏
شرفا افزود: برگزاری اولین همایش ادبیات بومی شهرستان  مبارکه همراه با مراسم رونمایی از کتاب نویسندگان در مجتمع فرهنگی غدیر شهرداری مبارکه، تجلیل از کتابداران کلیه مراکز فرهنگی شهرداری، بازدید عموم مردم و شهروندان و دانش آموزان از کتابخانه های مراکز فرهنگی،  برگزاری جلسات نقد کتاب، دیدار شهردار با اهالی قلم، بازدید شهردار و رییس شورای اسلامی شهر مبارکه از مراکز فرهنگی شهرداری، عضویت رایگان در کلیه مراکز کتاب شهرداری، برگزاری جلسات معرفی کتاب در مجتمع فرهنگی غدیر،  همچنین نصب سری جدید تابلوهای فرهنگ شهروندی بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز از دیگر برنامه های این هفته بود.
شهردار مبارکه در پایان از افتتاح و بهره برداری از بزرگترین کتابخانه دیجیتال شهرستان مبارکه در مجتمع فرهنگی غدیر شهرداری با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این کتابخانه دیجیتال با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال با بیش از 40 هزار جلد کتاب در آذرماه سالجای به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: امید است با مدیریت و تلاش مدیران شهری و همکاری شهروندان شاهد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در شهرستان باشیم.
شهردار مبارکه گفت : این اقدام با توجه به شعار هفته کتاب  به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی  شهرداری انجام شد.

شرفا افزود: در این برنامه تابلوهای فرهنگی به طرح روی جلد کتاب‌های معروف و شناخته شده، اختصاص پیدا کرد، تا به این ترتیب فضاهای شهری با این هفته هماهنگ شود.
وی با اشاره به تصاویری که در تابلوها به تصویر در آمده است، گفت:  طرح جلد کتاب‌های معروف و شناخته شده در حوزه‌های مختلف در سطح شهر به نمایش گذاشته شد و در برخی از آنها جمله‌ای معروف از آن کتاب یا نویسنده به صورتی که قابل مطالعه باشد، قرار گرفت.
شهردار مبارکه با اشاره به اهمیت تابلوهای فرهنگ شهروندی، گفت: این تابلوها از آن جهت اهمیت دارند که فضای فرهنگی کشور در این روزها با معضل کاهش شمار تیراژ کتاب‌ها و نیز سطح پایین سرانه مطالعه کتاب مواجه است.
شرفا گفت : این تابلوها در مکانهایی نصب شده که  در معرض دید شهروندان باشند و بیشترین تاثیرگذاری را در بازدید کنندگان داشته باشند.
وی  افزود : با معرفی و نمایش کتاب‌های معروف و شناخته شده  تلاش کردیم تا فضای شهر را با هفته کتاب و کتابخوانی همراه کنیم.
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛ تابلوهای فرهنگ شهروندی مبارکه به موضوع کتاب اختصاص یافت
مدیریت امور فرهنگی شهرداری مبارکه، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی تابلوهای فرهنگ شهروندی سطح شهر را به موضوع “کتاب و کتابخوانی” اختصاص داد.

imgl5992

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×