» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار شهرستان:کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری با شرکت پسماند شهرستان هستند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار شهرستان:کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری با شرکت پسماند شهرستان هستند

آذر 2, 1395 0013

علی اصغر ذاکری فرماندار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با اشاره به دریافت مجوز شرکت پسماند شهرستان افزود: حدود سه سال مجوز شرکت پسماند شهرستان رها شده بود که با پیگیری های فراوان ظرف مدت کوتاهی مجوز شرکت پسماند شهرستان صادر گردید و وارد فاز اجرایی شده است.

وی با اشاره به انتخاب آقای نادری شهردار سابق شهر دیزیچه به عنوان مدیر عامل شرکت پسماند شهرستان از کلیه ادارات بالاخص دستگاههای مرتبط خواست : همکاری لازم را با مدیر عامل و هیات مدیره شرکت داشته باشند.

رئیس کارگروه پسماند شهرستان افزود: هیات مدیره و مدیر عامل شرکت موظف هستند با بکار گیری مشاورین زبده و همکاری مشاورین محیط زیست نسبت به تدوین برنامه اجرایی یکسال آینده ظرف یک ماه آینده اقدام نمایند.

ذاکری با اشاره به موقعیت شهرستان مبارکه و صنعتی بودن شهرستان افزود: چیزی که برای ما مهم است تامین سلامت مردم می باشد و بایستی با عمل کردن به دستور العمل هفتگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص محیط زیست در راستای تحقق محیطی پاک و سالم گام برداریم.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه متاسفانه از سالهای قبل نخاله های صنعتی در منطقه کوه لارست تخلیه گردیده از ادارات مرتبط خواست: ضمن تشکیل کمیته ای نسبت به امحاء نخاله ها اقدام و با توجه به اینکه این منطقه جزء اراضی ملی به حساب می آیند اداره منابع طبیعی شهرستان بایستی از آن منطقه حراست و نگهداری نماید.

وی تاکید کرد : تخلیه هرگونه نخاله های صنعتی، ساختمانی و … با توجه به آثار سوء زیست محیطی که دارد در سطح شهرستان به غیر از منطقه گردنه زینل که مورد تائید اداره حفاظت از محیط زیست می باشد ممنوع می باشد و در صورتی که موردی مشاهده گردد از طریق مقام قضایی با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

ذاکری از شرکت عمران شهر مجلسی خواست : با توجه به لزوم دفع فاضلاب ، پسماند و استفاده بهینه از فاضلاب خانگی بایستی تا بهمن ماه تصفیه خانه شهر مجلسی به بهره برداری برسد.

در پایان ذاکری از دغدغه و تلاش مسئولین برای رفع آلایندگی های زیست محیطی تشکر نمود و افزود: امیدواریم با همت مسئولین و همکاری مردم شهرستانی پاک داشته باشیم .

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×