» اخبار ایران و جهان » فرمانده کل سپاه: اجرای عملیات انتحاری در جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست
اخبار ایران و جهان

فرمانده کل سپاه: اجرای عملیات انتحاری در جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست

مهر 28, 1392 0012

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم یادواره «شهدای وحدت» که در حسینیه امام خمینی (ره) شهر مشهد برگزار شد، با گرامی داشت یاد شهدای وحدت به‌ویژه شهیدان شوشتری و محمدزاده، اظهار کرد: شهید شوشتری در کنار تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان به مسایل اقتصادی، رفاهی و فرهنگی مردم نیز توجه ویژه داشت، زیرا این شهید به خوبی تشخیص داده بود که ریشه همه ناامنی‌ها نیز در این مسایل است.

وی افزود: تنها مسوولیت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را به شهید شوشتری دادیم، اما شهید شوشتری علاوه بر آن به همه مسایل معیشتی مردم توجه داشتند. بنا بر استراتژی سپاه پاسداران برای تامین امنیت در جنوب شرق کشور، مردم خود در ایجاد امنیت استان شریک شدند. این موضوع تحولی به شمار می‌رفت و در ابتدای آن برخی افراد با این موضوع مخالفت کردند و این نوع استراتژی را به صلاح کشور ندانستند، اما شهید شوشتری توانست با مشارکت مردم امنیت کامل را در جنوب شرق کشور به وجود آورد.
اهم اظهارات فرمانده سپاه پاسداران را بخوانید؛
* منطقه جنوب شرق و کردستان به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی، از جمله مناطق مساعد برای ایجاد ناامنی توسط دشمنان است، دشمنان از ابتدای انقلاب چشم طمع به این مناطق داشتند و به دنبال درگیری و ایجاد ناامنی در این منطقه بودند.

* سال 86 و 87 دشمنان سرمایه‌گذاری بیشتری برای ایجاد ناامنی انجام دادند و ناامنی تشدید شد و این برای ایران اسلامی قابل تحمل نبود. هر روز خبر حادثه و ناامنی از منطقه گزارش می‌شد.

*سپاه به دنبال برخورد مقطعی با ناامنی‌ نبود، بلکه می‌خواست مساله ناامنی را به صورت ریشه‌ای حل کند و امنیت پایدار در منطقه به وجود آورد. در نتیجه، به دنبال فرماندهی لایق، شجاع و مردمی می‌گشتیم که بتواند این ماموریت خطیر را به درستی انجام دهد، زیرا بنا به توصیه شورای عالی امنیت ملی، مسوولیت امنیت جنوب شرق به سپاه پاسداران واگذار شده بود.

*{با اشاره به خنثی‌سازی 11 عملیات انتحاری منحرفان و تکفیری‌ها در منطقه جنوب شرق کشور} اگر این گروه‌های منافق می‌توانستند این عملیات‌ها را انجام دهند، مسلمانان زیادی در کشور به خاک‌وخون کشیده می‌شدند،‌ به طور یقین اگر همین گروه‌های منحرف و معاند اراده کنند که این عملیات‌ها را در کشور آمریکا انجام دهند می‌توانند در قلب این کشور موفق به انجام آن شوند، اما در ایران اسلامی می‌خواهند که این عملیات‌ها را به اجرا درآورند، اما توان آن را ندارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×