» اخبار ایران و جهان » شکستی دیگر برای تروریست‌ها با تأمین امنیت مطلق در راهپیمایی اربعین/ مراسم میلیونی اربعین امشب در کربلا
اخبار ایران و جهان

شکستی دیگر برای تروریست‌ها با تأمین امنیت مطلق در راهپیمایی اربعین/ مراسم میلیونی اربعین امشب در کربلا

آبان 30, 1395 0012

تأمین امنیت مطلق مراسم میلیونی راهپیمایی اربعین با هوشیاری، تدبیر و اتحاد شیعه و سنی شکستی دیگر برای تروریست‌های تکفیری رقم زد.

 

به گزارش خبرنگار دفتر خبرگزاری تسنیم در بغداد مستقر در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا، همزمان با نزدیک شدن به شب اربعین حسینی در کربلای معلی و پایان راهپیمایی به سمت حرم امام حسین(ع)، میلیون‌ها زائر به کربلای معلی رسیده‌اند تا امشب که در عراق با شب اربعین حسینی مصادف است، با آرمان‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تجدید پیمان کنند.

علیرغم ادعای واهی تروریست‌‌های تکفیری برای مقابله با امنیت پایدار در شهر کربلا و مسیرهای راهپیمایی، تا لحظه انتشار این خبر هیچ گزارشی از خرابکاری امنیتی و اقدام علیه امنیت راهپیمایان مشاهده و گزارش نشده است و به گفته مقامات امنیتی و نظامی عراق، این مهم با حضور بی‌نظیر مردمی در راهپیمایی اربعین و هوشیاری نیروهای امنیتی و آمادگی نیروهای نظامی محقق شده است؛ کارشناسان نظامی عراق می گویند نقش اتحاد مذهبی بین شیعه و سنی در تامین امنیت راهپیمایی بسیار زیاد بوده است.

با توجه به اینکه راهپیمایی اربعین امسال با هوشیاری، تدبیر و اتحاد شیعه و سنی به صورت مطلق تامین و ادعای تروریست ها برای خرابکاری امنیتی در این مراسم با شکست مواجه شد، می توان گفت که  تروریست های تکفیری شکست سنگین دیگری از اتحاد و همبستگی شیعه و سنی در عراق متحمل شده اند که این مهم همزمان با پیشروی ها قابل توجه ارتش و نیروهای مردمی در موصل نشان می دهد که عراق امروز در اوج اقتدار مردمی، نظامی، امنیتی و حتی سیاسی قرار گرفته است.

از چند روز پیش هلی کوپترهای ارتش عراق به طور مستمر در اطرف شهر کربلا در حال گشت زنی هستند و نیروهای امنیتی و مردمی نیز نسبت به هرگونه اقدام خرابکارانه از سوی تروریست های تکفیری آمادگی و هوشیاری لازم را دارند.

طبق منابع رسمی ایران، تعداد زوار ایرانی که به با گذرنامه و روادید در راهپیمایی اربعین حضور یافته اند، بیش از 2 میلیون و یکصدهزار نفر(تا روز گذشته) بوده است که بخش قابل توجهی از آنها عصر روز گذشته کربلای معلی را به سمت مرزهای ایران ترک کرده اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×