» اخبار ایران و جهان » اوباما و جان‌کری‌ بیشترین لطمه را به برجام وارد کردند/چیزی از برجام برای ترامپ باقی نمانده ‌است
اخبار ایران و جهان

اوباما و جان‌کری‌ بیشترین لطمه را به برجام وارد کردند/چیزی از برجام برای ترامپ باقی نمانده ‌است

آبان 26, 1395 007

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لطمات وارد شده به برجام در زمان اوباما گفت: آمریکا در زمان اوباما و جان کری، بیشترین لطمه را به برجام وارد کرده است و چیزی از برجام باقی نمانده است که ترامپ بخواهد درباره آن خرابکاری کند.

 

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در استان تهران با بیان این‌که نقض برجام از سوی ترامپ به معنی نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، اظهار داشت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل جنبه‌های مختلفی دارد. در خصوص برجام اعضای مذاکره‌کننده باید به تعهدات خود عمل کنند و بازرسی آژانس هسته‌ای تاکید دارد که جمهوری اسلامی ایران پایبند به تعهدات خود است و قطعا اگر ترامپ به جنگ با برجام وارد شود، این قطعنامه را نقض کرده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده، درگیر شدن ترامپ با برجام می تواند هزینه های گزافی را در عرصه های بین‌المللی به آمریکا وارد کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه داعش در اولویت برنامه‌های ترامپ قرار دارد، افزود: ترامپ اعلام کرده که داعش در اولویت برنامه هایش قرار دارد و  او هم می‌داند که قدرت ایران در مقابل داعش در حوزه عمل موثر از قدرت امریکا و متحدانش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ، فرصتی برای وحدت میان ایرانیان است، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که آمریکا در زمان اوباما و جان کری، بیشترین لطمه را به برجام وارد کرده است و چیزی از برجام باقی نمانده ‌که ترامپ بخواهد درباره آن خرابکاری کند و من اعتقاد دارم که اگر ترامپ برجام را پاره کند، چیزی بدتر‌ از اوباما انجام نداده است.

فلاحت پیشه در پایان اظهار داشت: ترامپ اعتراف کرده است که سیاست های امریکا در طول سالیان دراز، باعث قدرتمندتر شدن ایران شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×