» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » اجتماع بزرگ اربعین حسینی در 6 شهر مبارکه برگزار می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

اجتماع بزرگ اربعین حسینی در 6 شهر مبارکه برگزار می شود

آبان 25, 1395 0012

 دبیر شورای هیات های مذهبی استان اصفهان گفت:مراسم راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی در 6 شهر شهرستان مبارکه برگزار می شود.

جواد اسدی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی، افزود:مراسم پیاده روی و عزاداری اربعین حسینی از مرکز شهرهای مبارکه، دیزیچه، کرکوند، طالخونچه، زیباشهر و مجلسی به طرف حرم های مطهر امام زاده ها، گلستان های شهدا و مساجد برگزار می شود.
اسدی گفت: اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در شهر مبارکه هم با حضور اقشار مردم و به میزبانی هیات‌های مذهبی همزمان با روز اربعین از ساعت 9 صبح از میدان انقلاب (فلکه شهرداری) به طرف امامزاده محمدیه برگزار می‌شود.
وی گفت: هیات های مذهبی شهرستان در طول مسیر و در آستان امامزاده عزالدین محمد(ع) با سینه زنی و نوحه خوانی به سوگواری اربعین می پردازند.
اسدی با بیان اینکه برپایی اجتماعاتی مذهبی چون اربعین حسینی یک کارکرد فرهنگی است و همه هیات‌های مذهبی در زیر یک پرچم برای امام حسین(ع) و اهل‌بیت پیامبر (ص)به عزاداری می‌پردازند، افزود: امسال برای سومین سال پیاپی مراسم عزاداری یکپارچه و راهپیمایی اربعین حسینی در شهرستان مبارکه برپا می شود.
مسئول هیات های مذهبی شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت برگزاری عزاداری اربعین حسینی، برلزوم برگزاری مراسم در خور شان و منزلت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و افزود: عزاداری های اربعین، نقطه اوج عزاداری ها برای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که هرساله با حضور گسترده مردم برگزار می شود.
اسدی با بیان اینکه 103 هیات مذهبی فعال در شهرستان مبارکه وجود دارد، اظهارکرد: تمامی هیات های مذهبی در روز اربعین با عزاداری به‌ شکل زنجیرزنی و سینه زنی به طرف آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد(ع) حرکت می کنند.
وی افزود: مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرهای زیباشهر، دیزیچه، کرکوند، طالخونچه و مجلسی نیز بصورت همزمان برگزار می‌شود.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×