» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فاز ۳ آزادراه غرب اصفهان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
اخبار شهرستان مبارکه

فاز ۳ آزادراه غرب اصفهان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

آبان 24, 1395 007

معاون وزیر راه شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، احداث دو پروژه عظیم آزادراه شرق و غرب اصفهان را در شبکه حمل‌ونقل کشور حائز اهمیت دانست و گفت: فاز ۳ آزادراه غرب اصفهان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه غرب اصفهان با تأکید بر انجام اقدامات لازم در خصوص ایمن‌سازی آزادراه غرب اصفهان و به سرانجام رساندن آن برای رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان، اظهار داشت: آزادراه شرق و غرب اصفهان برای تأمین امنیت سفر و کاهش مسیر و رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهر اصفهان در حال احداث است که امید است با پیگیری‌های استان و پشتکاری که کاملاً محسوس است، بتوان این دو پروژه عظیم را طبق برنامه تعیین‌شده به بهره‌برداری رسانیم.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این بازدید با توضیح مشخصات دو آزادراه شرق و غرب اصفهان بیان کرد: با توجه به حجم ترافیکی که از سمت شمال و جنوب به اصفهان سرازیر می‌شود متأسفانه حجم انبوهی از این بار ترافیکی به شهر اصفهان ورود پیدا می‌کند که با احداث این دو آزادراه قطعاً شاهد کاهش این مشکلات خواهیم بود.

وی در بیان مشخصات آزادراه شرق اصفهان گفت: آزادراه شرق اصفهان به طول 93 کیلومتر از آزادراه نطنز- کاشان شروع و به آزادراه اصفهان – شیراز ختم می‌شود که قطعات یک و 2 این آزادراه به طول 63 کیلومتر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی 2 سال به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه 3 آن هم به طول 30 کیلومتر در حال تعیین پیمانکار است که آغاز به کار خواهد شد.

مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان درباره وضعیت آزادراه غرب اصفهان گفت: این آزادراه به طول 94 کیلومتر از محور دلیجان – اصفهان آغاز و به میدان کرکوند در شهرستان مبارکه متصل می‌گردد که فاز 1 و 2 این آزادراه به طول 80 کیلومتر 100 درصد به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک قرار دارد، 14 کیلومتر باقیمانده تا میدان کرکوند در شهرستان مبارکه نیز با احداث میدان و نصب نیوجرسی‌های مفصلی تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با موافقت شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با احداث 14 کیلومتر دیگر، این آزادراه به محور مبارکه – شهرضا متصل و بخش عظیمی از بار ترافیک شهر اصفهان کاسته خواهد شد.

برای احداث آزادراه غرب اصفهان تاکنون 168 میلیارد تومان هزینه شده که به‌منظور اتمام آن به 70 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

mld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×