» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: اقدامات تروریستی تکفیری تاثیری در حضور شیعیان در اربعین ندارد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: اقدامات تروریستی تکفیری تاثیری در حضور شیعیان در اربعین ندارد

آبان 18, 1395 008

امام جمعه و رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه گفت:اقدامات تروریستی تکفیری ها هیچگونه تاثیری در حضور مردم و شیعیان در پیاده روی و همایش بزرگ اربعین ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی با اشاره به حملات تروریستی دو روز گذشته در سامرا،افزود: دو روز گذشته چند کاروان از شهرستان مبارکه در حال عزیمت به شهر سامرا بودند که خوشبختانه به هیچ یک از همشهریان آسیبی نرسید و تمامی زائران این شهرستان در عتبات عالیات در سلامت کامل هستند.
وی با بیان اینکه همایش جهانی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات تاریخ بشر است، گفت: تکفیری ها و داعشی ها هر ساله در ایام اربعین برای کمرنگ کردن این همایش جهانی دست به اقدامات تروریستی می زنند.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه از همه نژادها، رنگ ها، قاره ها و از همه جغرافیای عالم در این همایش بزرگ اربعین حضور پیدا می کنند، افزود: بطور قطع شرکت، حمایت و پشتیبانی از این مراسم کار بسیار ارزشمندی است.
محمدی افزود : با توجه به اینکه سالهای گذشته مردم ایران به طور چشمگیر در این همایش شرکت می کردند بر آن شدیم تا در این سفر گوشه ای از دین خودمان را نسبت به زائران اربعین انجام دهیم.
وی به همایش پیاده روی اربعین در شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: در روز اربعین از میادین اصلی شهر به سمت امامزاده ها پیاده روی خانوادگی با حضور پرشور خانواده ها، هیئت های مذهبی، هیئت های ورزشی برگزار می شود.
رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه از افزایش موکب های شهر نجف خبر داد و افزود: با افزایش یک موکب در شهر نجف تعداد موکب های ستاد اربعین ما به دو موکب در شارع امام علی(ع) افزایش یافت و به دنبال برپایی یک حسینیه در کنار این موکب ها برای زائران امیرالمومنین(ع) نیز هستیم.
حجت الاسلام محمدی گفت: در کربلا نیز 3 موکب برای عزاداران اربعین در نظر گرفته شده است که یکی از این موکب ها در نزدیکی حرم حضرت عباس(ع) قرار دارد.
بر اساس این گزارش، بمنظور خدمتگزاری شایسته به زائران عتبات عالیات پنج موکب توسط ستاد اربعین شهرستان مبارکه در شهرهای کربلا، نجف و چزابه دایر شده است.

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2016/10/IMGL2726-673x423.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×