» اخبار ایران و جهان » آمار سزارین کاهش یافت/ ۱۷ مرکز درمان ناباروری در حال ساخت است
اخبار ایران و جهان

آمار سزارین کاهش یافت/ ۱۷ مرکز درمان ناباروری در حال ساخت است

آبان 18, 1395 0011

شیراز- معاون درمان وزارت بهداشت از کاهش آمار سزارین برای اولین بار در سطح کشور خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدآقاجانی صبح سه شنبه در جریان افتتاح بخش زایمان و مراقبتهای بارداری شهرستان فسا با حضور وزیر بهداشت بیان کرد: با توجه به سیاستهای جدید در مورد افزایش جمعیت اقداماتی در دستور کار قرار گرفت

که یکی از این اقدامات  بحث توسعه درمنان نابروری است.

وی گفت: در اقدام اول ۸۵ درصد هزینه ها در مراکز درمان ناباروری پوشش داده شد و ۲۴ مرکز موجودی که وجود دارد نیز توسعه یافت و ۱۷ مرکز در حال ساخت داریم.

آقاجانی اضافه کرد: در محور دوم نیز توسعه زایمان طبیعی در دستور کار قرار گرفت که هفت کار ویژه در این رابطه انجام شد که یکی از این اقدامات رایگان شدن زایمان طبیعی است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مادر به صورت رایگان زایمان طبیعی کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: دومین اقدام توسعه زیرساختهاست که یک هزار و ۸۰۰ واحد تک نفره هتل بیمارستانی برای هر بیما تا آخر کارفعالیت دولت باید اجرا شود که امروز ۷۱۴ اتاق در۳۲ شهر در کشور افتتاح شد که سهم فسا ۱۲ تخت بود.

آقاجانی ادامه داد: ویژگی های این واحدها فضای آرام و مناسب برای مادران هم از نظر شرعی و هم از نظر روحی است.

وی اضافه کرد: کاهش خسارات نیز ازجمله مزایای این واحدهاست که از این طریق و امکان وجود همراه در کنار مادر نیز وجود دارد و کاهش عفونتهای بیمارستانی نیز از اهداف افتتاح این اتاقهای تک نفره  است.

افزایش میزان موالید

معاون درمان وزارت بهداشت  گفت: امسال ۶.۵ درصد سزارین در مقابل زایمان طبیعی کاهش داشته که با توجه به فعالیتهای وزارت بهداشت اولین سال کاهش این آمار است.

وی گفت: ۴.۵ درصد نیز رشد موالید در کشور رخ داد ضمن اینکه  در سال ۹۵  مرگ و میر نوزادان نیز کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: ۳۶۰ هزار مادر باردار در کشور داریم که به صورت رایگان آموزش زایمان طبیعی دیدند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون تعرفه زایمان طبیعی برای پزشکان بالاتر رفته که پزشکان ترغیب شوند مردم را به سمت زایمان طبیعی سوق بدهند.

آقاجانی اقدام بعدی را در راستای وسیاستهای وزارت بهداشت فرهنگسازی دانست که خانواده ها با مزایای خوب زایمان طبیعی آشنا شوند.

وی ادامه داد: بحث به کارگیری دو هزار ماما و متخصص و توزیع عادلانه در سراسر کشور و مناطق محروم و مراکز استانها نیز ازجمله اقدامات وزارت بهداشت در این بخش است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×