» اخبار ایران و جهان » دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند: عوارض خروجی از شلمچه تا ۵ روز پس از اربعین رایگان است
اخبار ایران و جهان

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند: عوارض خروجی از شلمچه تا ۵ روز پس از اربعین رایگان است

آبان 15, 1395 0012

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آمادگی پذیرش جمعیت بیش از ۱۰۰هزار نفر را در شبانه‌روز در شلمچه داریم و رایگان بودن عوارض خروجی از شلمچه تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد.

 

علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان با بیان “آمادگی پذیرش 100هزار نفر جمعیت در شبانه‌روز را داریم”، اظهار داشت: با توجه به اقدامات و هماهنگی‌هایی که سازمان منطقه آزاد اروند انجام داده، ظرفیت پذیرش جمعیت 100 هزار نفر در شبانه‌روز در شلمچه مهیا شده است.

وی گفت: البته در صورت ورود جمعیت بیشتر از این تعداد نیز مشکلی پیش نمی‌آید و تدابیر لازم برای این موضوع در شلمچه دیده شده است.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین رایگان بودن عوارض خروجی از شلمچه تا 5 روز پس از اربعین ادامه دارد و مبلغ 12 هزار و پانصد تومانی که قبلاً بابت خروج از مرز از افراد دریافت می‌شد تا تاریخ مذکور دریافت نمی‌شود.

وی اعلام کرد: بر این اساس و در مدت تعیین‌شده مبلغی که به‌ازای هر نفر خروجی از افراد دریافت می‌شد لغو شده و زائرین اباعبدالله الحسین(ع) می‌توانند از طریق مرز شلمچه بدون پرداخت عوارض تردد کنند.

موسوی بیان کرد: همچنین تردد اتباع خارجی در مرز شلمچه بلامانع بوده و اتباع خارجی در تردد خود از مرز شلمچه به کشور عراق با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×