» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » ‌نرخ بیکاری در مبارکه از کل کشور بالاتر است
اخبار شهرستان مبارکه

‌نرخ بیکاری در مبارکه از کل کشور بالاتر است

مهر 28, 1392 1014

پرتال جامع شهرستان مبارکه – شمس، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: آماری که ذاکر اصفهانی استاندار سابق اصفهان در روز معارفه استاندار جدید ارایه کرد، با واقعیت سازگار نبود و مثل اینکه گلستانی به وجود آورده‌اند و آن را به استاندار آینده تحویل می‌دهند.

 

علی ایرانپور ، با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان مبارکه در سال 1390، 15.2 درصد بوده و هم‌اکنون این نرخ به حدود 17 درصد رسیده است. اظهارکرد: طبق آمار ارایه شده در سال 1390 از مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در مبارکه از کل کشور بالاتر است و این موضوع برای شهرستانی که بزرگترین واحدهای صنعتی را دارد، تاسف آور است.

 

‌ایرانپور نرخ آمار بیکاری در دولت قبل را ضد و نقیض خواند و ادامه داد: پروژه‌هایی ناتمام مانند احداث شهرک صنعتی دوم، توسعه شهرک صنعتی اول و راه اندازی شهرک صنعتی ده‌سرخ از دولت‌های نهم و دهم در شهرستان مبارکه باقی مانده است که اگر به آنها رسیدگی و تکمیل شود می‌تواند نرخ بیکاری شهرستان را پایین بیاورد.

 

نماینده مردم مبارکه د رمجلس با انتقاد نسبت به نگاه برخی از مسوولان دوره‌های قبل در خصوص بیکاری شهرستان افزود: از رییس جمهور می‌خواهیم همانطور که در مناطق جنوبی کشور از نیروی‌های بومی برای اشتغال استفاده می‌شود این عمل در شهرستان مبارکه نیز اجرا شود.

 

ایرانپور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا به پروژه‌های ناتمام ورزشی در شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: شهرستان مبارکه پروژه‌های ورزشی متعددی دارد که در سال‌های گذشته کلنگ زده شده و متاسفانه هیچ اقدامی در جهت تکمیل این پروژه‌ها نشده است.

 

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام اظهارکرد: ورزشگاه بزرگ آزادی مبارکه به مساحت 600 هزار متر مربع که یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های استان محسوب می‌شود، بیش از 20 سال است که به حال خود رها شده و هم‌چنین ورزشگاه شهر طالخونچه نیز در حال حاضر فقط یک سالن ورزشی دارد که آن هم با مشارکت شرکت فولاد مبارکه به بهره برداری رسیده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×