» اخبار ایران و جهان » آمریکا: از پرواز آزادانه «هواپیمایی ماهان» در اروپا نگرانیم
اخبار ایران و جهان

آمریکا: از پرواز آزادانه «هواپیمایی ماهان» در اروپا نگرانیم

آبان 13, 1395 0011

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تحریم‌های واشنگتن ضد شرکت هواپیمایی ماهان همچنان به‌قوت خود باقی مانده و ما از پرواز آزادانه هواپیمایی ماهان در پایتخت‌های اروپایی نگران هستیم.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ای‌پی‌تی‌ان، “جان کربی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید: ما امروز از اختلاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر پروازهای اروپایی شرکت هواپیمایی ماهان، خبردار شدیم، واکنش شما چیست و شما چه اقداماتی برای ممانعت از پرواز هواپیماهای این شرکت هواپیمایی در نظر گرفته‌اید؟، گفت: من از این موضوع آگاهم. اتحادیه اروپا باید خودش درباره تصمیمی که گرفته است، اظهار نظر کند. من تنها می‌گویم که تحریمهای ما ضد شرکت هواپیمایی ماهان به‌قوت خود باقی هستند. ما هیچ تمایلی به تغییر آنها نداریم. مذاکرات ما با همپیمانان اروپایی درباره این موضوعات محرمانه است.

کربی در ادامه در پاسخ به سؤال همین خبرنگار که پرسید: آیا اینکه این شرکت هواپیمایی، آزادانه در پایتخت‌های اروپایی پرواز کند و فعال باشد، مایه نگرانی شما نیست؟، گفت: البته که ما نگران این موضوع هستیم. ما گفتگوهای دیپلماتیک با اعضای اتحادیه اروپا از طریق کانال‌های دیپلماتیک داریم. من به‌طور علنی درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم. بدیهی است که ما نگرانیم. اگر ما نگران نبودیم که تحریم‌های خود را ضد این شرکت حفظ نمی‌کردیم. ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک اقداماتی را در این باره انجام خواهیم داد. ما با متحدان اروپایی خود درباره تمامی موضوعات مرتبط با اقدامات تحریک آمیز ایران از جمله حمایت از تروریسم (مقاومت) در تماس خواهیم بود. این تماس‌ها به‌طور منظم وجود داشته است و این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد. من بیش از این نمی‌توانم درباره جزئیات تماس‌های دیپلماتیک سخن بگویم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×