» عمومی » پزشکی سلامت » درمان یبوست را جدی بگیرید
پزشکی سلامت

درمان یبوست را جدی بگیرید

آبان 12, 1395 009

عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران، بر پیشگیری از یبوست از دوران نوجوانی تاکید کرد و گفت: استرس، نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشوری در افتتاحیه دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری که صبح چهارشنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی این کنگره در ارتباط با بیماری کولون و رکتوم با جنبه جراحی میباشد، و متاسفانه سرطانها و بیماریهای مرتبط با این موضوع در کشور در حال افزایش است.

وی در ارتباط با موارد شایع جراحی در حوزه کولوپروکتولوژی اظهار داشت: بیماری‌های اطراف مقعد مانند فیستول، ‌شقاق و هموروئید از مشکلاتی است که هرچند شاید خطرناک نباشد ولی کیفیت زندگی فرد را دستخوش تغییرات میکنند.

دبیر دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری افزود: افرادی که دچار هموروئید و شقاق وفیستول بوده ممکن است بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند  و این مساله کیفیت زندگی آنها را دستخوش تغییر قرار خواهد نمود.

عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران اضافه کرد: بیماریهای این ناحیه دارای درد و ناراحتی بوده و یکی از مهمترین مسائلی که سبب بروز ا ین بیماری‌ها می‌شود یبوست یا بدکار کردن شکم است.

کشوری اضافه کرد: زمانی که فرد دچار یبوست شود این مساله سبب ایجاد زخم در مقعد شده و منشاء عفونت و خونریزی خواهد شد، بنابراین بهتر است از زمان نوجوانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانش‌آموزان بدلیل عدم رغبت به استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، دستشویی خود را نگه داشته و این مساله سبب بروز یبوست شده و برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.

کشوری استرس و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب را از دیگر دلایل بروز یبوست برشمرد و گفت: کاهش استرس، ‌خوردن صبحانه و مصرف سبزیجات و میوه‌ها و آب از بروز یبوست پیشگیری می‌کند و این مساله باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره مدرک استاد افتخاری دانشگاه تهران به پروفسور «هراند آبکاریان» اهدا شد

دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری تا ۱۴  آبان ۹۵ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×