» اخبار ایران و جهان » سبقت تولد پسران از دختران/هر ساعت ۱۰ نوزاد در اصفهان متولد می‌شود
اخبار ایران و جهان

سبقت تولد پسران از دختران/هر ساعت ۱۰ نوزاد در اصفهان متولد می‌شود

آبان 5, 1395 007

اصفهان – مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با اشاره به سبقت تولد پسران از دختران، گفت: به طور میانگین در هر ساعت ۱۰ نوزاد در اصفهان متولد می شود.

 

تورج حاجی‌رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار تولد در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: در این بازه زمانی ۵۰ هزار و ۲۰۴ تولد در مراکز ثبت احوال استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد از نوازدان متولد شده پسر و ۴۹ درصد از نوازادان اصفهانی در سال جاری دختر بوده‌اند، ابراز داشت: بر این اساس ۲۵ هزار و ۷۶۲ نفر از نوزادان پسر و ۲۴ هزار و ۴۴۲ نوزاد نیز دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۵ پسر ۱۰۰ دختر در استان اصفهان متولد می‌شوند، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که با تولد این نوزادان ۴۶ هزار و ۹۰ نفر به جمعیت شهری و چهار هزار و ۱۱۴ نفر نیز به جمعیت روستایی استان اصفهان اضافه شده‌اند.

۸۷۳ چند قلویی در اصفهان طی هفت ماه

وی در خصوص آمار چندقلوزایی در استان اصفهان نیز بیان داشت: در هفت ماهه امسال ۸۲۵ مورد دو قلو، ۴۵ مورد سه قلو و سه مورد چهارقلو در استان اصفهان متولد شده‌اند.

حاجی‌رحیمیان با اشاره به اینکه به صورت میانگین در هر ۲۴ ساعت ۲۳۲ نوزاد در استان اصفهان متولد می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس می‌توان گفت که در هر ساعت ۱۰ نوزاد در اصفهان متولد می‌شود.

وی مهلت قانونی ثبت تولد نوزاد و صدور شناسنامه را ۱۵ روز پس از تولد و بر اساس نامه بیمارستان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد والدین در زمان قانونی برای ثبت شناسنامه اقدام می‌کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان پیرامون فراوانی نام‌های ثبت شده برای نوزادان استان اصفهان نیز بیان داشت: امیرعلی، علی، امیرحسین، محمدطاها اسامی پسرانه و فاطمه، زهرا، نازنین زهرا و فاطمه زهرا نیز بیشترین نام‌های دخترانه انتخاب شده برای نوزادان بوده است.

هر روز ۶۳ نفر در اصفهان جان خود را از دست می‌دهند

وی در خصوص آمار فوتی‌های سال جاری در سطح استان اصفهان نیز ابراز داشت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۶۲۰ نفر در استان اصفهان فوت کرده‌اند که یک هزار و ۳۵۴ نفر از آنها در سطح روستاها و ۱۲ هزار و ۴۱ نفر نیز در سطح شهرها جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۶۴۸ نفر از فوتی‌های استان اصفهان در سال جاری مرد بوده‌اند، ابراز داشت: هشت هزار و ۵۶۹ نفز نیز زن بودند.

حاجی‌رحیمیان با اشاره به اینکه همچنین در سطح استان اصفهان در هفت ماهه امسال ۲۲۵ فوت نامشخص ثبت شده است، اظهار داشت: از این رو با توجه به آمار موجود در هر شبانه روز در استان اصفهان ۶۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×