» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » برگزاری نشست علمی فرهنگی با موضوع فلسفه عاشورا در دانشگاه آزاد مبارکه
دانشگاه های مبارکه

برگزاری نشست علمی فرهنگی با موضوع فلسفه عاشورا در دانشگاه آزاد مبارکه

آبان 4, 1395 0015

به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه نشست علمی، فرهنگی جهت  آشنایی بیشتر دانشگاهیان با حماسه حسینی وپیام ها ودرس های عاشورا وتحلیل ابعاد گوناگون قیام عاشورا با حضور حجت الاسلام بیات از اساتید حوزه ودانشگاه در سالن اجتماعات برگزارشد.

 در این نشست حجت الاسلام بیاتی به تحلیل قیام عاشورا وبیان پاره ای ازپیام های عاشورا به ویژه درخصوص حق الناس ولزوم رعایت آن پرداخت.
حجت الاسلام بیاتی در خصوص درس های نهضت عاشورا گفت: قیام امام حسین(ع) جنبه های آسمانی و الهی فراوانی دارد که شاید در اذهان نگنجد اما با یک نگاه عمیق به ابعادی از آن می توان دریافت این حماسه زوایای پنهان زیادی دارد و مانند هیچ جنگی در دنیا نیست.
وی افزود: آنچه قیام امام حسین(ع) را آسمانی کرده و موجب ماندگاری آن در تاریخ برای همیشه شده ریشه داشتن در نیازهای فطری بشری بوده و آنچه از نگاه زمینی برای همه قابل درک است مبارزه با ظلم، ستم و هرگونه بیداد در بدترین شرایط است.
حاج آقا بیاتی در ادامه اظهارداشت: نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) یک دانشگاه عملی برای همه انسان های آزاده است که با شاگردی در آن می توان به سعادت در دنیا و آخرت دست یافت.
img_2078 img_2085

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×