» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » توليد 55 ميليون تن فولاد در کشور با نگاه به بازارهاي جهاني
فولاد مبارکه

توليد 55 ميليون تن فولاد در کشور با نگاه به بازارهاي جهاني

آبان 2, 1395 0013

مدير صادرات شرکت فولاد مبارکه در آستانه روز ملي صادرات، 28 مهرماه، ضمن با اهميت خواندن ارزش صادرات گفت: صادرات در هر کشوري يکي از نشانه‌هاي رشد اقتصادي آن کشور مي‌‌‌باشد و داشتن تراز تجاري مثبت از علائم پيشرفت اقتصادي کشورهاست ضمن اينکه در کشور ايران تا افق 1404 توليد 55 ميليون تن فولاد با نگاه به بازارهاي جهاني تعريف شده است.

عليرضا منصوري دراين رابطه افزود: در کشور ما همواره بر صادرات محصولات غير نقتي تأکيد شده و در برنامه هاي مختلف توسعه اقتصادي کشور صادرات به عنوان يکي از محورهاي مهم مورد بحث و بررسي و تأکيد قرار گرفته است. ليکن انجام صادرات و موفقيت در آن و داشتن روابط تجاري بلند مدت با کشورهاي ديگر قطعاً الزامات مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي، تکنولوژيکي و … را مي طلبد که نقش دولت و کارگزاران در فراهم کردن پيش نيازها و ايجاد بستر مناسب براي اين الزامات شفاف و مبرهن است. بطوريکه تأکيد صرف بر صادرات غير نفتي توسط دولتها و پرداختن به آن به عنوان يک اصل در برنامه‌‌‌هاي توسعه اقتصادي و تجزيه و تحليل آن به تنهايي کفايت نمي کند بلکه مجموعه دولت و کارگزاران و مجلس و ديگر نهادهاي مرتبط زماني شرط کافي را ايجاد مي‌‌‌نمايند که الزامات مذکور را در کشور نهادينه کرده تا بنگاهها فارغ از مسائل کلان کشور در چارچوب الزامات ايجاد شده بتوانند وظايف بنگاهي خود را به انجام رسانده و در حوزه صادرات، عملکرد موفقيت آميزي داشته باشند.

مدير صادرات فولاد مبارکه يادآور شد: در حوزه فولاد در کشور مزيت نسبي براي صادرات محصولات فولادي وجود دارد و برنامه هاي توسعه صنعت فولاد کشور تا افق 1404 و رسيدن به سطح توليد 55 ميليون تن محصولات فولادي قطعاً با نگاه به صادرات بخش اعظمي از ظرفيت‌‌‌هاي در حال ايجاد تعريف شده است .

منصوري خاطر نشان کرد: شرکت فولاد مبارکه همزمان با بهره برداري از سال 1373 صادرات خود را به کشورهاي مختلف آغاز کرده و همواره درصدي از محصولات توليدي خود را به بازارهاي جهاني عرضه مي نمايد. بطوريکه اکثر تجار، مصرف کنندگان و فعالان بازار فولاد با محصولات فولاد مبارکه و کيفيت و شرايط فروش و صادرات آن در سطح دنيا آشنا مي‌‌‌باشند و محصولات اين شرکت را بطور مستقيم و غير مستقيم خريداري و مصرف کرده‌‌‌اند. مهمترين بازارهاي هدف اين شرکت به ترتيب اروپا، خاورميانه و کشورهاي خاور دور مي‌‌‌باشند. همچنين صادرات به بازارهاي جديد و بازاريابي براي فروش محصول به اين بازارها از جمله کشورهاي قاره آفريقا، اروپاي شرقي و کشورهاي قاره آمريکا در دستور کار اين شرکت مي‌‌‌باشد بطوريکه در 6 ماهه گذشته صادرات به کشورهاي مراکش و الجزاير در قاره آفريقا و لهستان در اروپاي شرقي براي اولين بار انجام گرديد.

وي با اشاره به مزاياي صادرات گفت: صادرات علاوه بر تأمين نيازهاي ارزي جاري براي خريد مواد اوليه و تجهيزات در بازپرداخت اقساط طرحهاي توسعه گروه شرکتهاي فولاد مبارکه نيز تأثير دارد بطوريکه افزايش ظرفيت توليد از ظرفيت اوليه تا ظرفيت فعلي 3/10 براي گروه شرکتهاي فولاد مبارکه عمدتاً از طريق تأمين مالي شرکاي خارجي و در قالب قراردادهاي OFF TAKE انجام گرفته است و وجوه مربوطه در قالب صادرات محصولات شرکت به طرفهاي خارجي پرداخت مي‌‌‌گردد. لازم به ذکر است که در طي سالهاي گذشته بانکها و طرفهاي قرارداد و فروشندگان تجهيزات تمايل فراواني به انجام طرحهاي توسعه و انعقاد قرارداد با فولاد مبارکه داشته اند که مهمترين دلايل آن اطمينان از بازپرداخت وجوه به واسطه وجود تضمين هاي کافي از طريق صادرات شرکت مي‌‌‌باشد.

مدير صادرات فولاد مبارکه ارتقاء سطح تکنولوژي توليد را از ديگر مزاياي صادرات برشمرد و گفت: صادرات محصول به بازارهايي همچون بازار اروپا نياز الزاماتي کيفي خواهد داشت که توليد در اين مقياس ،‌ منجر به ارتقاء سطح تکنولوژي در کليه ارکان شرکت براي ارتقاء کيفي محصولات به منظور فروش به تمامي بازارهاي خارجي و داخلي خواهد شد.

وي در خصوص الزامات صادرات در هر شرکتي گفت: در اين خصوص از مهمترين موارد را مي‌توان به عرضه پايدار و مداوم محصول به مشتريان نام برد، بطوريکه عرضه مقطعي و يا دوره‌‌‌اي منجربه عدم تمايل خريداران خارجي خواهد شد زيرا مشتريان خارجي بر عرضه پايدار و مداوم و بلند مدت يک شرکت حساب ويژه اي باز مي‌‌‌کنند. همچنين چابکي و انعطاف پذيري يک شرکت در فرآيندهاي سازماني براي برآوردن و فراتر رفتن از خواسته‌‌‌هاي مشتريان در چارچوب قوانين تجارت بين الملل از ديگر الزامات براي موفقيت در صادرات مي‌‌‌باشد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×