» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » افزايش 30درصدي توليد در گروه خودرو سازي سايپا با استفاده از محصولات فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

افزايش 30درصدي توليد در گروه خودرو سازي سايپا با استفاده از محصولات فولاد مبارکه

آبان 2, 1395 008

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا به همراه جمعي از معاونين و مديران اين شرکت در جريان بازديد از خطوط توليد فولاد مبارکه با مدير عامل و معاونين فولاد مبارکه ديدار و گفتگو نمودند و راهکارهاي تعامل هرچه بيشتر اين دوشرکت را مورد بررسي قرار دادند.

در اين ديدار که محور اصلي آن را افزايش توليد شرکت خودروسازي سايپا و به تبع آن افزايش نياز اين شرکت به ورقهاي فولادي مورد استفاده در صنعت خودروسازي تشکيل مي‌‌داد، دکتر جمالي مديرعامل اين گروه خودروسازي در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: خوشبختانه طي چند ماه گذشته در صنعت خودرو سازي کشور اتفاقات خوبي رخ داده است به نحوي که در گروه سايپا بيش از 30 درصد افزايش توليد داشته‌‌ايم که براي تأمين سازو کار اين افزايش توليد لازم بود که با فولاد مبارکه به عنوان بزرگترين تأمين‌کنندگان ورق شرکت خودرو سازي سايپا هماهنگي بيشتري داشته باشيم و با همفکري مديريت فولاد مبارکه راهکارهاي تأمين ورق مورد نياز خود را بررسي نمائيم.

وي در خصوص نتايج اين نشست گفت: با توجه به راهکارهايي که در اين جلسه از سوي طرفين ارايه و مورد بررسي قرار گرفت مقرر گرديد ورق مورد نياز براي اين افزايش توليد را با بکارگيري راهکارهاي مورد اجرا در هر دو شرکت و بدون نياز به واردات از فولاد مبارکه تأمين کنيم.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا ضمن قدرداني از همکاري شرکت فولاد مبارکه اصفهان که در اين جهش توليد، شرکت خودروسازي سايپا را همياري نمودند، تصريح کرد: هم اکنون شرکت خودروسازي سايپا سالانه 300 هزارتن ورق فولاد مبارکه را در خطوط توليد خود مصرف مي‌‌کند.

دکتر جمالي افزود: با توجه به اينکه ورقهاي فولاد مبارکه به لحاظ کيفي آنقدر مطلوب هستند که توليد کنندگان اروپايي نيز متقاضي آن هستند، بايد اذعان داشت، آندسته از ورقهاي اين شرکت هم که در خطوط سايپا به کار برده مي‌‌شوند به لحاظ کيفي از سطح خوبي برخوردارند تا جائيکه به جرأت مي‌‌توان گفت: خودروسازي سايپا بزرگترين مصرف کننده ورق سرد فولاد مبارکه است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: به منظور ارتقاي هرچه بيشتر سطح همکاري‌‌هاي دو شرکت در بخش کمي و کيفي محصول مقرر گرديد نمايندگاني از طرفين در خطوط توليد شرکت فولاد مبارکه و سايپا حضور داشته باشند تا با تبادل اطلاعات بتوانند اين روند روبه رشد را بهبود بخشند.

او خاطر نشان کرد: فولادمبارکه افتخاري است براي کشور ايران و مديريت اين شرکت بويژه در شرايط فعلي بخوبي توانسته است در صنعت فولادکشور نقش آفريني کند. ما مطمئنيم با برنامه‌‌هاي راهبردي که هم اکنون فولاد مبارکه در دستور کار خود قرار داده است در آينده نزديک اين نقش بي بديل در صنعت فولادکشور به شکل گسترده تري نمود و ظهور مي يابد.

وي با ذکر اين مهم که دولت 3 درصد از رشد اقتصادي خود را در بخش خودرو ديده است، گفت: 2/1درصد اين رشد در شرکت سايپا تعريف شده است که براي دست يابي به اين هدف مي‌‌طلبد در بخش تأمين ورق از سوي فولادمبارکه در حاشيه امنيت بيش‌‌تري قرار گيريم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×