» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرمانده سپاه مبارکه: فعالیت مطلوب شهرداری مبارکه در عرصه فرهنگی، خدمت به نسل امروز و نسل های آینده محسوب می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرمانده سپاه مبارکه: فعالیت مطلوب شهرداری مبارکه در عرصه فرهنگی، خدمت به نسل امروز و نسل های آینده محسوب می شود

آبان 2, 1395 009

سرهنگ محمد نصر اصفهانی با اشاره به اهمیت نصب تابلوهای فرهنگ عاشورایی در شهر مبارکه، افزود: برنامه نصب تابلوهای فرهنگ عاشورایی  بسیار عالی و هدفمند است و واقعیت و اهداف عاشورا را برای مردم بازگو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مبارکه، وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در این زمینه به افزایش بصیرت و آگاهی شهروندان کمک می کند،افزود: شهرداری با نمایش این تابلوها در سطح شهر توانسته کار فرهنگی زیبایی ارائه  دهد و شور حسینی و شعور حسینی در بین مردم ایجاد کند.

سرهنگ نصر اصفهانی گفت:تا کنون در شهرهای مختلفی از کشور و استان مسئولیت داشته ام اما در کمتر شهری اقدامات فرهنگی و اجتماعی نظیر اقدامات شهرداری مبارکه را مشاهده کرده ام.

وی با بیان اینکه شناخت ،آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به افراد در در خصوص  اهل بیت(ع)، فرهنگ عاشورا و ارزش های اسلامی از توصیه‌های مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این برنامه‌ها در روشنگری افراد موثر بوده و باید برنامه‌ها در این زمینه  گسترده ‌تر شود.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه خاطرنشان کرد:فعالیت های فرهنگی شهرداری مبارکه باعث ایجاد فضای سالم و فرهنگی در شهر شده که همواره رضایت نسبی عموم مردم و سایر مجموعه های فرهنگی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید استفاده از موضوعات فرهنگی برگرفته از اسلام ناب را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: با استفاده از فرهنگ حسینی و الگوگیری از سبک و سیره اهل بیت (ع)  و بهره جستن از فرهنگ عاشورا می‌توان تمام توطئه‌های فرهنگی دشمن را خنثی کرد.

فرمانده سپاه مبارکه افزود:دشمن شناسی و بصیرت افزایی یکی از ضرورت های جامعه امروز ما است و همه وظیفه داریم که دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم .

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه گفت: فعالیت مطلوب شهرداری مبارکه در عرصه فرهنگی، خدمت به نسل امروز و نسل های آینده محسوب می شود.

سرهنگ نصر اصفهانی، اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را تاسی به فرهنگ عاشورا دانست و گفت: این ویژگی بزرگ ترین عامل برتری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد ورود بیشترین آسیب‌ها و هجمه‌ها به اعتقادات دینی است، اظهار کرد: در ماه محرم باید کار ویژه‌ای در راستای بصیرت‌افزایی و مقابله با هجمه دشمن صورت گیرد .

وی بصیرت در دشمن شناسی، هدف، وسیله و موانع راه را در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب مهم برشمرد و اظهار کرد:تکیه بر فرهنگ عاشورا انقلاب اسلامی ما را در قرن معاصر از خطرات، تهدیدها و آسیب‌ها در امان نگه داشته و بیمه کرده است.

فرمانده سپاه مبارکه بصیرت‌افزایی و روشنگری را تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تبیین افکار عمومی و ترویج تفکر بسیجی در جامعه می‌تواند اهداف شوم دشمن را خنثی کند.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق نفوذ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درصدد  است تا اهداف خود را در کشور ما پیاده کند، تصریح کرد:بهترین راه مبارزه با نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن، پیاده سازی فرهنگ عاشورا و استفاده از سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

سرهنگ نصر اصفهانی با بیان اینکه دشمن پس از شکست در جنگ نظامی، تهاجم و نفوذ فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد، گفت: در این عرصه دشمن با تمام قوا و با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌خواهد بر اهداف خود نائل شود که مهمترین راه برای خنثی شدن اهداف دشمن و پیروزی در این عرصه تمسک جستن به سیره ائمه اطهار (ع) است.

وی با ارائه پیشنهادی در زمینه انجام کارهای فرهنگی و بصیرت افزایی  در جامعه، گفت:  شهرداری در مقوله سیاست اسلامی ، اصل ولایت فقیه و مبارزه با استکبار هم می تواند فعالیت های فرهنگی خوبی انجام دهد.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه با اشاره به مناسبت های آینده و روز 13 آبان و هفته بسیج دانش آموزی، گفت: شهرداری مبارکه می تواند اقدامات مناسب و خوبی در زمینه استکبار ستیزی انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند در کنار توجه به سایر موضوعات به موضوع روشنگری سیاسی هم توجهی داشته باشد،  گفت: همه دستگاهها و نهادها در زمینه انجام اقدامات فرهنگی در جامعه مسئول هستند و نباید فعالیت های فرهنگی را فقط یک نهاد و دستگاه خاص انجام دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×