» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: شهرستان مبارکه با ۵ موکب طی 20 روز در کشور عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه: شهرستان مبارکه با ۵ موکب طی 20 روز در کشور عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

آبان 1, 1395 008

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ، ضمن تسلیت ایام شهادت سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، گفت: امسال پنج موکب به‌صورت اختصاصی در شهرهای کربلا، نجف و مرز چزابه  ایجاد می‌شود و در مدت ۲۰ روز به زائران اباعبدالله الحسین(ع)خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرستان مبارکه، وی با بیان اینکه سه موکب در کربلا، یک موکب در نجف و یک موکب هم در مرز ایران و عراق دایر شده، گفت:  موکب های شهرستان مبارکه هر شب ظرفیت اسکان ۲ هزار نفر زائر را دارد.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اولین موکب در تنگه چزابه پیش بینی کردیم، افزود:این موکب داخلی است و فضایی را برای استراحت و اسکان زائران فراهم خواهد کرد.
وی با بیان  اینکه بیشترین خدمات ما در شهر کربلا است، گفت: در حال حاضر یک موکب در شهر نجف و سه موکب هم در شهر کربلا پیش بینی شده است
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه حداکثر هر شب حدود ۲ هزار نفر را می توانیم در این موکب ها اسکان دهیم، افزود: تمام راهنمایی های لازم را برای دریافت خدمات مختلف ،تغذیه و اسکان و خدمات بهداشتی را به زائران ارائه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در صورت امکان موکب های بیشتری برای ارائه خدمات بیشتر به زائران پیش بینی خواهد شد، تصریح کرد: موکب شهر نجف در  انتهای خیابان “بنات الحسن” برای اسکان زائران پیش بینی شده است.
رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه با بیان اینکه در شهر کربلا هم فعلا سه موکب پیش بینی شده است،گفت:  موکب شهر کربلا  در ساختمانی ۸ طبقه و نیمه کاره واقع در ابتدای شارع القمه در فاصله یکصد متری حرم حضرت عباس(ع) که به شکل حسینیه تزیین و آماده خواهد شد .
وی با بیان اینکه امسال موکب های شهرستان مبارکه با نام مدافعان حرم بوسیله بنرهای ۳ در ۴ برای راهنمایی زائران نصب خواهد شد، افزود: خدمات فرهنگی، پخش کلیپ، نماز جماعت، سخنرانی، عزاداری  نیز در موکب ها برگزار خواهد شد.
امام جمعه مبارکه گفت: موکب دوم شهر کربلا نیز در شمال حرم حضرت عباس(ع) در ساختمان سه طبقه واقع در شارع بغداد پیش بینی شده است.
وی گفت: موکب سوم نیز در شارع شهدا واقع در شمال حرم امام حسین (ع) کنار خیابان صدره بعد از میدان میوه دو طبقه زیرین  از هتلی بنام فندق بیارغ کربلا در اختیار ما قرار داده شده است.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ روز به زائران خدمات رسانی خواهیم کرد، افزود: از ۱۵ روز قبل از اربعین تا ۵ روز بعد از اربعین خدمت رسانی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه اربعین یک سفر ویژه است، گفت: به کمک و یاری و ارائه خدمات همه افراد مختلف از جمله روحانیون، پزشکان، پرستاران، مداحان، امدادگران ، آشپزها و … نیاز داریم .
رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه با بیان اینکه امسال تمام تجهیزات از عراق خریداری می شود، گفت: بسیاری از نانوایان شهرستان برای اعزام به کربلا و پخت نان در این ایام ثبت نام کرده اند
وی افزود: سالهای گذشته زائران بسیاری از شهرستان مبارکه در همایش اربعین شرکت می کردند که همواره آرزوی این را داشتند که بتوانند همانند مردم عراق به زائران سیدالشهداء(ع) خدمتگزاری کنند.
وی با بیان اینکه برای کمک به مردم عراق و ارائه خدمات به زائران باید همه با هم همکاری کنیم، افزود: عراق کشوری در حال جنگ است که با محدودیت های زیادی در زمینه اسکان،تغذیه، تدارکات و بهداشت و درمان مواجه است.

  همایش اربعین نماد وحدت اسلامی در بین مسلمانان است.

رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه گفت :همایش جهانی پیاده روی اربعین نماد وحدت اسلامی در بین مسلمانان است
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه مراسم اربعین از سوی شیعیان، افزود: میلیون‌ها نفر از مردم عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان در ماه محرم و مراسم اربعین حسینی اظهار می‌کنند که این حضور روز‌به‌روز در حال گسترش بوده و نمادی از وحدت بین مسلمانان است.
وی افزود: اربعین حادثه ای بود که نگذاشت عاشورا در کربلا دفن شود و نادیده گرفته شود.
امام جمعه مبارکه  با اشاره به ارزش و اهمیت اربعین، گفت: یکی از نشانه های انسان مومن زیارت اربعین سیدالشهدا است.
وی افزود: سنت اربعین از ابتدا در بین شیعیان سنت والایی بوده اما امروز به نماد قدرت اسلام و تشیع و محور وحدتی برای همه ادیان و مذاهب تبدیل شده است.
حجت الاسلام محمدی گفت: سال گذشته این همایش با وجود تهدیدهای داعش و گروههای تروریستی با حضور بیش از ۲۷ میلیون زائر برگزار شد.
وی گفت: مردم بیش از ۸۰ کشور مختلف جهان با پرچم های خود در این مراسم باشکوه و بزرگترین اجتماع انسانی شرکت کردند.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه امروز همایش مسالمت آمیز اربعین یکی از بهترین کارها در راههای مقابله و مبارزه با تکفیری ها و وهابی ها است  گفت: مراسم اربعین امروز به یک حرکت بزرگ، جهانی، فرازبانی، فرانژادی و فرامکتبی از همه ملیت ها و گروهها تبدیل شده است
وی با بیان اینکه ستادی متشکل از همه عوامل تاثیرگذار در شهرستان تشکیل شد، گفت: باید برای برگزاری با شکوه مراسم اربعین در شهرستان هم ساماندهی ویژه ای داشته باشیم.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرستان مبارکه  بعنوان اولین ستاد در استان اصفهان بصورت فراگیر تشکیل شده است، گفت: فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی، دادستان، رئیس دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات، نمایندگی های دفاتر زیارتی، نماینده شهرداری ها در این ستاد عضویت دارند.
وی با بیان اینکه برای ساماندهی اجرایی کردن اقدامات معاونت هایی در این ستاد تشکیل شد، گفت: معاونت فرهنگی، معاونت پشتیبانی، معاونت امور مناطق، معاونت امور رسانه ، معاونت مجامع، تشکل ها و اصناف خدمات ارائه می کنند.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ستادهای فرعی هم در دو بخش و شش شهر شهرستان مبارکه تشکیل شده  است، گفت: پیش بینی می کنیم که از جمعیت ۱۵۰ هزارنفری شهرستان مبارکه حدود هفت هزار نفر در همایش پیاده روی اربعین شرکت کنند.
وی گفت: مردم شهرستان در این روز از میادین اصلی شهر به طرف امامزاده های شهرها و روستاها حرکت می کنند و در طول مسیر موکب هایی برای پذیرایی از عزاداران همانند کربلا شبیه سازی و اجتماع بزرگی در شهرستان برگزار خواهد شد .
امام جمعه مبارکه گفت: مردم باید همچون سال های گذشته با اهدای نذورات نقدی و غیرنقدی خود همیار ستاد اربعین شهرستان باشند و از کلیه ادارات عضو خواست با جدیت به وظایف خود با توجه به اهداف ستاد اربعین عمل کنند.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی کاروانهای عازم کربلا ، گفت: کاروانها در سالهای گذشته با مشکلاتی در زمینه صدور روادید و انتقال آنها به سمت مرزها  مواجه بودند که امسال خدمات رسانی در این زمینه از هم اکنون  آغاز شده است.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته تعداد زیادی از مردم شهرستان مبارکه به سفر عتبات عالیات اعزام می‌شوند، گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار نفر ویزای انفرادی صادر شده تا مردم بتوانند از هر کدام از مرزهای کشور عبور کنند .
وی افزود: شرکت های حمل و نقل شهرستان هم برای خدمات رسانی به زائران بسیج شده اند و در ایام اربعین روزانه با اعزام ۱۵ سرویس به سمت مرز چزابه فعالیت می کنند.
وی از پیش‌بینی حضور ۷ هزار زائر مبارکه ای در اربعین حسینی خبر داد و گفت: اربعین حسینی امسال نیز باید همچون سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.
وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی امسال خاطرنشان کرد: برای دفع فتنه‌های دشمنان باید مراسم اربعین حسنی خیلی عظیم تر و باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شود.
رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه گفت: کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته تغذیه، کمیته اسکان، کمیته بهداشت و درمان، کمیته مستندسازی، کمیته اطلاعات و امنیت و… که وظایف آن‌ها مشخص و تعریف شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×