» اخبار ایران و جهان » ترامپ: به‌وقتش درمورد پذیرش نتایج انتخابات آمریکا تصمیم می‌گیرم
اخبار ایران و جهان

ترامپ: به‌وقتش درمورد پذیرش نتایج انتخابات آمریکا تصمیم می‌گیرم

مهر 29, 1395 1012

نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آخرین مناظره انتخاباتی خود شرکت کردند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین مناظره انتخاباتی خود شرکت کردند.

به‌خلاف معمول همیشه زمانی که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد محل برگزاری مناظره شدند با یکدیگر دست نداده و مستقیماً پشت تریبون‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده بود، رفتند و پشت آنها قرار گرفتند.

کلینتون: دیوان عالی آمریکا باید از حقوق همجنس‌بازان دفاع کند

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آغاز سومین مناظره انتخاباتی به وظایف مربوط به دیوان عالی کشورش و همچنین بحث همیشگی خشونت با اسلحه در آمریکا پرداخت و در این باره گفت: وقتی ما درباره دیوان عالی صحبت می‌کنیم واقعاً موضوع اصلی در این انتخابات مطرح می‌شود، منظور این است که ما چه نوع کشوری می‌خواهیم باشیم؟ چه‌نوع فرصت‌هایی را در اختیار شهروندانمان قرار خواهیم داد و اینکه آمریکایی‌ها چه نوع حقوقی خواهند داشت؟

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سومین مناظره انتخاباتی با رقیب خود دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان گفت: دیوان عالی آمریکا باید به (سازمان) شهروندان متحد (سازمان غیرانتفاعی مربوط به تأمین مالی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا) نه بگوید، تصمیم مربوط به سازمان شهروندان متحد باعث تضعیف سیستم انتخاباتی در این کشور شده است چون این سازمان اجازه می‌دهد پول مبهم و بدون پاسخگویی وارد سیستم انتخاباتی ما شود. من در مورد چنین موضوعاتی که پرونده آنها در دیوان عالی مطرح است، اختلاف نظر اساسی با رقیب خودم دارم.

وی همچنین گفت که دیوان عالی آمریکا باید از حقوق همجنس‌بازان دفاع کند.

کلینتون ادامه داد: من قویاً این احساس را دارم که دیوان عالی آمریکا باید جانب مردم آمریکا را بگیرد، نه اینکه طرفدار شرکت‌های قدرتمند و اغنیا باشد. دیوان عالی باید از حقوق زنان و همجنس‌بازان دفاع کند.

کلینتون: هرساله 33هزار آمریکایی بر اثر خشونت‌های سلاح کشته می‌شوند

کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرد: هرساله 33 هزار آمریکایی بر اثر خشونت‌های سلاح کشته می‌شوند. ما نیازمند بررسی جامع سوابق افراد هستیم و باید اشکالات را در زمینه حمل سلاح رفع کنیم.

ما باید اصلاحاتی در این زمینه صورت دهیم که مغایر با اصلاحیه دوم قانون اساسی هم نباشد. من ناراحت هستم، چون متأسفانه شمار زیادی از کودکانی که تازه راه‌رفتن یاد می‌گیرند، با تفنگ‌های پر، خود یا دیگران را زخمی می‌کنند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من نماینده ایالت نیویورک بودم، من به سنت حمل سلاح در آمریکا احترام می‌گزارم  و آن را درک می‌کنم. این سنت مربوط به زمان تشکیل کشور ما می‌شود.

ترامپ: افتخار می‌کنم که انجمن ملی هواداران سلاح شخصی در انتخابات از من حمایت کرده‌اند

ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا نیز درباره قانون کنترل سلاح و علت حمایت خود از حق شهروندان آمریکایی برای در اختیار داشتن سلاح شخصی گفت: در شیکاگو سختگیرانه‌ترین قانون کنترل سلاح را داریم اما آمار جرم و جنایت در این ایالت بسیار بالاست. من از جمله حامیان پروپاقرص متمم دوم قانون اساسی هستم. گرچه هیلاری خیلی سربسته درباره حمایت خود از این متمم سخن می‌گوید اما من افتخار می‌کنم که انجمن ملی هواداران سلاح شخصی در انتخابات از من حمایت کرده‌اند. باید قضاتی را برای دادگاه عالی انتخاب کنیم که به متمم دوم قانون اساسی آسیبی نرسانند.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین مناظره تلویزیونی خود با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات گفت کلینتون به‌طرق مختلف ثابت کرده که یک دروغگو است.

ترامپ: پیشنهاد کلینتون برای حل و فصل مسئله مهاجرت فاجعه‌آمیز است

در ادامه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مسئله مهاجرت نیز پرداختند و در این باره هیلاری کلینتون گفت: ما یازده میلیون نفر در آمریکا داریم که فاقد اوراق هویت و شهروندی هستند. این افراد چهار میلیون فرزند دارند که شهروند آمریکا محسوب می‌شوند و تعداد آنها به پانزده میلیون نفر می‌رسد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد هیلاری کلینتون برای حل و فصل مسئله مهاجرت فاجعه‌آمیز است. این پیشنهاد عفو عمومی است و برای افرادی که سالهاست منتظرند بحث تابعیت آنان به نتیجه برسد ناعادلانه است.

کلینتون: دولت روسیه از آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کند

در ادامه هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره موضوع هک ایمیل‌ها گفت: چیزی که درباره ویکی‌لیکس اهمیت دارد این است که دولت روسیه مشغول جاسوسی ضد آمریکایی‌ها است، آنها وب‌سایت‌های آمریکایی و حساب‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را هک کردند.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: چند روز پیش در نیوهمپشایر بودم. هیلاری کلینتون و باراک اوباما مشکلات بسیاری را برای این مردم رقم زده‌اند، اما بزرگترین مشکل مردم نیوهمپشایر هروئین است که در مرزهای جنوبی کشور به‌وفور یافت می‌شود.

کلینتون: صحبت‌های ترامپ درباره تسلیحات هسته‌ای مضحک است

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: برای من مضحک است که او (دونالد ترامپ) موضوع تسلیحات هسته‌ای را مطرح می‌کند. وی شخصی است که درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای بسیار بی‌پرواست و خیلی راحت موضع‌گیری کرده است. وی طرفدار این موضوع بوده است که کشورهای بیشتری به این تسلیحات دست یابند، ژاپن، کره و حتی عربستان سعودی! وی گفت “وقتی که ما این (تسلیحات) را داریم چرا از آنها استفاده نکنیم؟” به‌نظر من این موضع‌گیری وحشتناک است. اصل موضوع در تسلیحات هسته‌ای این است که وقتی رئیس جمهور دستور بدهد این دستور باید اجرا شود! بین دستور رئیس جمهور و اجرای مسئولانی که باید تسلیحات هسته‌ای را به‌کار گیرند، حدود چهار دقیقه فاصله است.

هیلاری کلینتون در ادامه به موضوع زنان نیز ورود کرد و در این باره گفت: در مناظره قبلی شنیدیم دونالد ترامپ گفت که با زنان چه کرد، پس از مناظره، شماری از زنان آمدند و گفتند که دقیقاً همان چیزی بود که او با آنها انجام داده بود. پاسخ ترامپ چه بود؟ در سخنرانی‌های انتخاباتی گفت که نمی‌توانست این کارها را با آن زنان کرده باشد چون به‌اندازه کافی برای تهاجم (جنسی) جذاب نبودند.

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من دلگرم شده‌ام که ارتش عراق با حمایت نیروهای کُرد و با کمک و مشورت شماری از نیروهای ویژه آمریکایی و دیگر آمریکایی‌های حاضر در میدان، تلاش می‌کند اما من از اینکه نظامیان آمریکایی به‌عنوان نیروی اشغالگر به عراق بروند حمایت نمی‌کنم.

به‌نظر من چنین کاری به‌نفع ما نیست و من فکر می‌کنم این کار هوشمندانه نیست. چنین کاری پرچم قرمز بزرگی برای داعش خواهد بود تا داعش بار دیگر خود را سازماندهی کند.

ترامپ: پوتین در هر گامی که هیلاری و اوباما برداشته‌اند از آنان هوشمندانه‌تر عمل کرده است

ترامپ گفت: هر گونه دخالت خارجی را در روند برگزاری انتخابات در آمریکا محکوم می‌کنم. من پوتین را نمی‌شناسم و هیچ‌گاه او را ملاقات نکرده‌ام. او بهترین دوست من نیست. اما اگر آمریکا با روسیه همراه شود خیلی بد نیست. پوتین در هر گامی که هیلاری و اوباما برداشته‌اند از آنان پیش‌تر است و هوشمندانه‌تر عمل کرده است حالا چه سوریه باشد چه هر جای دیگر. شما به موضوع موشک اشاره کردید. بر اساس سندی که امضا شده و بارها و بارها گزارش شده است روسیه می‌تواند کلاهک هسته‌ای بسازد ولی ما نمی‌توانیم. روسیه هیلاری کلینتون را فریب داده است. نگاه کنید به خاورمیانه، روسیه خاورمیانه را مال خود کرده است. ما شش تریلیون دلار هزینه کرده‌ایم اما روس‌ها بر خاورمیانه مسلط شده‌اند.

هیلاری کلینتون گفت: هدف، بازپس‌گیری موصل است، این نبرد سخت خواهد بود. من  هیچ توهمی در این باره ندارم، سپس (هدف) ادامه به‌سمت سوریه است تا بازپس‌گیری انجام شود و حرکت به‌سمت الرقه صورت گیرد که مقر داعش است. امیدوارم  کار سختی که مشاوران نظامی آمریکا انجام دادند ثمربخش باشد و ما شاهد عملیات نظامی موفق باشیم.

ترامپ: باید توافقنامه‌های دفاعی با کشورهای دیگر را از نو بررسی کنیم

ترامپ گفت: ما داریم از دیگر کشورهای دنیا دفاع می‌کنیم و برای این کار داریم هزینه هنگفتی می‌پردازیم. باید توافقنامه‌هایی را که با این کشورها داریم از نو بررسی کنیم. کشور ما دیگر نمی‌تواند برای دفاع از کشورهایی همچون عربستان سعودی، ژاپن، آلمان و کره جنوبی و بسیاری جاهای دیگر هزینه کند. هیلاری کلینتون ثابت کرده است که دروغگوست و این مورد هم یکی دیگر از دروغ‌های اوست.

کلینتون: از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می‌کنم

هیلاری کلینتون در ادامه مناظره انتخاباتی در آمریکا گفت: فکر می‌کنم ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه جان افراد را نجات می‌دهد و می‌تواند پایان مناقشه را تسریع کند. من واقعاً از نگرانی‌های مشروع، آگاهم. این کار طول می‌کشد و مستلزم مذاکرات است چون ما باید برای روس‌ها و سوری‌ها روشن کنیم که هدف ما از ایجاد مناطق امن در عرصه میدانی چیست. ما میلیون‌ها نفر داریم که سوریه را ترک می‌کنند. میلیون‌ها نفر هم داخل سوریه بی‌خانمان شدند. ما می‌توانستیم به توافق برسیم و برای روس‌ها و سوری‌ها روشن کنیم که این کار به‌نفع مردم سوریه بود و به ما نیز در نبرد با داعش کمک می‌کرد.

ترامپ: داعش را هیلاری به‌وجود آورد

ترامپ گفت: رشد اقتصادی یک‌درصدی برای آمریکا فاجعه است همان‌گونه که گزارش منتشر شده درباره میزان افزایش شغل، وحشتناک است. کشور ما در رکود قرار دارد. شغل‌های بسیاری از دست رفته است. کسب و کار بسیاری از بین رفته است. دیگر چیزی تولید نمی‌کنیم. محصولات مورد نیاز را داریم از چین و ویتنام و دیگر کشورهای دنیا وارد می‌کنیم.

ترامپ گفت: اگر می‌خواهید پیشینه کاری هیلاری کلینتون را بدانید به اوضاع در سوریه و مهاجرت نگاه کنید، به وضع لیبی و عراق بنگرید. داعش را هیلاری به‌وجود آورد زیرا او و اوباما خلأ بزرگی در عراق به جا گذاشتند و گروهی کوچک این خلأ بزرگ را پر کرد. ما هرگز نباید به عراق می‌رفتیم اما حال که رفتیم نباید میدان را این‌گونه خالی می‌کردیم، لذا او داعش را به‌وجود آورد و هم‌اکنون شاخه‌های داعش در 32 کشور دنیا حضور دارند.

ترامپ: به‌وقتش درمورد پذیرش نتایج انتخابات آمریکا تصمیم می‌گیرم

ترامپ بنیاد کلینتون را بنگاهی جنایی خواند و خطاب به هیلاری کلینتون گفت: عربستان سعودی 25 میلیون دلار به ستاد تبلیغاتی شما کمک کرده است، قطر و کشورهای دیگر هم همین‌طور. هنگامی که شما از زنان و حقوق زنان سخن می‌رانید این کشورها همجنس‌بازان را از پشت‌بام ساختمان‌ها پایین می‌اندازند. اینها افرادی هستند که زنان را می‌کشند و با آنان به‌شدت بدرفتاری می‌کنند اما شما از آنان پول می‌گیرید. حالا سؤال اینجاست چرا پولی را که از افرادی گرفته‌اید که با گروهی مشخص از مردم بدرفتاری می‌کنند بازپس نمی‌دهید.

ترامپ گفت: افرادی همچون من بر اساس قانون‌هایی که امثال کلینتون تصویب کرده‌اند مجازیم هرچه می‌توانیم در بحث مالیات تخفیف بگیریم. همه افرادی که به وی اعانه می‌دهند از این تسهیلات برخوردار می‌شوند. من اطلاع دارم (وارن) بافت میلیون‌ها دلار تخفیف گرفته، جورج سوروس میلیون‌ها دلار تخفیف گرفته، همه افرادی که به هیلاری کلینتون کمک می‌کنند تخفیف می‌گیرند. هیلاری هنگامی که در مجلس سنا بود باید قوانین را تغییر می‌داد. زیرا اعانه دهندگان به هیلاری و گروه‌های دارای امتیازات ویژه، همان کاری را می‌کنند که من کرده‌ام، لذا هیلاری برای تغییر قانون اقدام نکرده است زیرا پول کلانی نصیبش می‌شد.

ترامپ در پاسخ به این پرسش “آیا به نتیجه انتخابات احترام می‌گزارید؟” گفت: به‌وقتش موضوع را بررسی می‌کنم. هم‌اکنون قصد ندارم درباره نتیجه چیزی بگویم، زیرا چیزی که می‌بینم خیلی بد است. رسانه‌ها اصلاً امانتدار نیستند و فساد در آنها بیداد می‌کند. آنان اذهان مردم را مسموم کرده‌اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×