» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » دکتر سبحاني در دومين کنفرانس آهن وفولاد ايران (متال بولتن): ارزش افزوده و آرامش در بنگاههاي با زنجيره کامل توليد
فولاد مبارکه

دکتر سبحاني در دومين کنفرانس آهن وفولاد ايران (متال بولتن): ارزش افزوده و آرامش در بنگاههاي با زنجيره کامل توليد

مهر 12, 1395 0011

مدير عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مراسم آغاز بکار دومين کنفرانس آهن و فولاد ايران (متال بولتن) با بيان اينکه مقرر است توليد فولاد در ايران از 17 ميليون تن در زمان حاضر به 55 ميليون تن در سال 1404 برسد، تأکيد کرد: برگزاري اين کنفرانس در اصفهان راه رسيدن به اين هدف را هموار مي‌کند زيرا شرکتهاي خارجي بيش از پيش با ظرفيتهاي ايران آشنا شده و زمينه روابط بين المللي فراهم مي‌شود.

بهرام سبحاني افزود: توليد فولاد ايران در سال 2015 ميلادي حدود 16.1 ميليون تن و ميزان مصرف آن در کشور در زمان ياد شده حدود 18.7 ميليون تن بوده است.

وي پيش بيني کرد: اين رقم تا سال آينده به 20 ميليون و تا سال 1404 به 35 ميليون تن در سال برسد.

وي با اشاره به روند رو به رشد صادرات فولاد و روند کاهشي واردات فولاد در ايران از سال 2007 ميلادي تا 2015 گفت: امسال تراز تجارت فولاد ايران قطعاً مثبت و ايران صادرکننده خالص فولاد خواهد شد و صادرات از واردات فولاد در کشور پيشي خواهد گرفت.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنين با بيان اينکه ايران در حال طي کردن مسير توسعه تا سال 1404 است، افزود: بر اساس برنامه‌هاي سند چشم انداز تا افق 1404 سرانه مصرف فولاد در کشور بايد به 350 کيلوگرم در سال برسد يعني مصرف داخلي ما با توجه به پيش‌بيني جمعيت يکصد ميليون نفري به 35 ميليون تن و صادرات فولاد به 20 ميليون تن خواهد رسيد.

وي سرانه مصرف فولاد در زمان حاضر در کشور را 237 کيلوگرم اعلام و تصريح کرد: اين رقم در کشور توسعه يافته‌اي مانند کره جنوبي يکهزار کيلوگرم است.بايد در نظر داشت سرانه مصرف فولاد يکي از شاخص هاي توسعه در جوامع است بطوريکه تا کمتر از يکصد کيلوگرم در سال براي کشورهاي کمتر توسعه يافته، بين يکصد تا 300 براي کشورهاي در حال توسعه و بيش از 300 کيلوگرم براي کشورهاي توسعه يافته است.

مديرعامل فولاد مبارکه گفت: ميزان مصرف فولاد در منطقه خاورميانه 53 ميليون تن در سال است که 30 ميليون آن وارداتي است، بنابراين ايران به عنوان بزرگترين توليد کننده فولاد در اين منطقه مي‌تواند نقش بسزايي در تأمين اين نياز داشته باشد و اين موضوع توسعه صنعت فولاد را در ايران توجيه مي کند.

سبحاني با اشاره به برخورداري ايران از دانش فني توليد فولاد در زمينه‌هاي ساخت تجهيزات، طراحي و ساخت واحدهاي فولادي و نيروي تحصيلکرده، افزود: ايران اکنون 28 ميليون تن ظرفيت آماده به کار در توليد فولاد دارد.

به گفته وي اکنون

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

  • ×