» عمومی » پزشکی سلامت » هفت میوه برای لاغرشدن جادویی
پزشکی سلامت

هفت میوه برای لاغرشدن جادویی

بهمن 27, 1392 008

هر شخصی که به شما توصیه می کند که از رژیم غذایی تان میوه را حذف کنید، توصیه ی احمقانه اش را جدی نگیرید. درست است که میوه های دارای کالری بالایی هستند و قند طبیعی سرشاری دارند. اما همه چیز به کالری محدود نمی شود.

هر عقل سلیمی تائید می کند که یک موز با 100 کالری بسیار سالم تر است از یک بسته شیرینی که با مواد شیمیایی و شیرین کننده مصنوعی شیرین شده است. به خاطر داشته باشید که بعضی از میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند که واقعاً موجب سوزاندن چربی می شود. در اینجا فهرستی از میوه هایی که به شما کمک می کنند بر چاقی غلبه کنید و چربی بدنتان را بسوزانید آمده است:

نارگیل

حاوی اسید چربی است که میزان متابولیسم کبد را سی درصد افزایش می دهد. نارگیل شیرین است و می تواند جایگزین خوبی برای هله هوله ها باشد. شما می توانید شیر، روغن و آب نارگیل را امتحان کنید. و پودر نارگیل را به عنوان طعم دهنده به دیگر خوراکی ها اضافه کنید.همچنین می توانید شیر نارگیل را به قهوه بیفزایید.

آوکادو

چربی موجود در آوکادو مانع جذب چربی در بدن می شود. به خاطر داشته باشید این میوه چرب و سنگین است و مصرف یکدانه از آن در طی روز کافی است.می توانید یک یا دو قطعه از آوکادو را به سالادتان اضافه کنید.

گوجه فرنگی

مملو از ویتامین سی و فیتونورینت است که هر دو دشمن چربی هستند. ویتامین سی توانایی سوزاندن چربی را به بدن می دهد و فیتونورینت یک آنتی آکسیدان قوی است که به کاهش وزن و سلامتی قلب و عروق کمک می کند. صدها نوع از گوجه فرنگی موجود است. می توانید با گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه یک عصرانه مختصر تهیه کنید.

سیب و گلابی

این دو میوه می توانند به دو شیوه موثر و متفاوت موجب کاهش وزن شوند. هر دوی این میوها سرشار از فیبر هستند که به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند. و شما را در فاصله دو وعده غذایی سیر نگه می دارد. دومین روش این است که به رژیم غذایی شما پکتین اضافه می کند. پکتین از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری کرده و به سلول ها در دفع آب کمک می کند.صبح ها قبل از ترک خانه سعی کنید چند برش سیب و گلابی میل کنید.

گریپ فروت

شما را از گرفتن رژیم قدیمی گریپ فروت منع می کنیم. اما این بدین معنی نیست که از این شاه میوه ی چربی سوز صرف نظر کنیم. گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام نارینجنین است که موجب تثبیت سطح انسولین می شود. خوردن گریپ فروت اشتها را کاهش داده در حالی که سوزاندن چربی را آسانتر می کند. می توانی یک گریپ فروت را از وسط به دو نیم کرده و با قاشق به راحتی آن را میل کنید.

موز

موز سرشار ازفیبرهای مفید است که به کنترل اشتها کمک کرده و موجب سوختن چربی می شود. فیبرهای غیر قابل هضم از جذب کربوهیدراتها توسط بدن جلوگیری می کند. این عامل باعث می شود بدن از ذخیره ی چربی ها به جای کربوهیدراتها برای تولید انرژی استفاده کند. پتاسم موجود در موز موجب ساختن ماهیچه در بدن شده و باعث سوختن چربی می شود. شما می توانید موز را همراه با شیر،ماست و یخ به عنوان یک نوشیدنی خنک مصرف کنید.

انار

انار سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که سموم را از بدن دفع می کند. این نوع از آنتی اکسیدانها پلی فنول نام دارند. براساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا این نوع از آنتی اکسیدانها متابولیسم بدن را بالا می برند. انار از رسوب چربی در شریانها جلوگیری کرده و اشتها را کاهش می دهد.می توانید یک لیوان آب انار همراه با وعده غذایی تان میل کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×