» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » ايران به دنبال رسيدن به صادرات 20 ميليون تني فولاد در افق 1404
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

ايران به دنبال رسيدن به صادرات 20 ميليون تني فولاد در افق 1404

مهر 24, 1395 0011

دکتر بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مباركه در مصاحبه با نشريه بلومبرگ در حاشيه نشست سالانه انجمن جهاني فولاد در دبي با بيان اينکه سال آينده ظرفيت توليد فولاد اين مجموعه بيش از  2 ميليون تن افزايش خواهد يافت عنوان کرد، ميزان صادرات اين مجموعه در سطح فعلي باقي مي‌ماند و توليد افزايش يافته به بازار داخلي اختصاص خواهد يافت.

مدير عامل فولاد مبارکه اقتصاد کشور را رو به رشد دانست و افزود هر روز شاهد افزايش تقاضا در بازار داخلي هستيم. افزايش رشد اقتصادي به منزله مصرف فولاد بيشتر براي ساخت مسکن، توليد خودرو، لوازم خانگي و ساير محصولات خواهد بود و سرانه مصرف فولاد در کشور مي‌تواند از ميزان فعلي 235 کيلوگرم فراتر رفته و حتي از مرز 300 کيلوگرم براي هر نفر عبور کند.

دکتر بهرام سبحاني اظهار داشت امسال تقاضاي فولاد در کشور حدود 19 ميليون تن خواهد بود و دولت طبق برنامه به دنبال افزايش ظرفيت توليد فولاد به 55 ميليون تن تا سال 1404 است که از اين رقم 35 تا 36 ميليون تن فولاد قرار است به مصرف داخلي برسد. وي افزود: ايران قصد دارد طي سال‌هاي آينده به صادرات 20 ميليون تن فولاد دست پيدا کند.

پنجاهمين نشست سالانه انجمن جهاني فولاد (WSA) با حضور روساي شرکت هاي بزرگ فولادي جهان از 19 تا 21 مهر ماه در دبي برگزار شد.

کارشناسان در اين نشست اخبار بسيار مثبت و اميدوارکننده‌اي  مبني بر سپري شدن بحران بازار جهاني فولاد عنوان نمودند و پيش‌بيني مي‌شود امسال و سال آينده تقاضاي جهاني فولاد افزايش يابد.

اليستر رمزي مدير تحقيقات متال بولتن روند تقاضا در بازار جهاني فولاد را رو به رشد دانست و گفت: پيش‌بيني اين است که قيمت فولاد در سال 2017 بهتر مي‌شود.

شايان ذکر است برآورد مي‌شود تقاضاي جهاني فولاد در سال 2017 با رشد 0.5 درصدي به يک ميليارد و 510 ميليون تن برسد و امسال نيز تقاضاي جهاني فولاد با رشد 0.2 درصدي به يک ميليارد و 501 ميليون تن خواهد رسيد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×