» اخبار ایران و جهان » سخنگوی نیروهای مسلح یمن: از این به بعد واکنش ما متفاوت خواهد بود
اخبار ایران و جهان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: از این به بعد واکنش ما متفاوت خواهد بود

مهر 18, 1395 0017

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از واکنش متفاوت به حملات ائتلاف متجاوز سعودی در آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به جنایت جدید عربستان گفت: واکنش ما بعد از حمله اخیر عربستان به مجلس ختم در صنعا دیگر مانند قبل نیست.

پیش از این “محمد عبدالسلام” سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا پایتخت یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی یمنی اعلام کرد پاسخی شایسته به این جنایت داده خواهد شد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی عصر روز شنبه یک مراسم ختم در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار دادند که در پی آن صدها تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

بعد از شکست مذاکرات اخیر گروههای یمنی در کویت، ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به پایتخت و نوار مرزی یمن شدت بخشیده است. تعداد حملات این ائتلاف به مناطق مسکونی یمن در برخی از روزها به بیش از یکصد حمله می‌رسد و این در حالی است که اوضاع انسانی به‌دلیل ادامه تحریم هوایی و دریایی و مشکل بودن ورود کالا و دارو به این کشور بدتر شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/06/15/13940615145437476035824.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×