» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نصب نماد معنوي در ميدان انقلاب شهر مباركه
اخبار شهرستان مبارکه

نصب نماد معنوي در ميدان انقلاب شهر مباركه

بهمن 26, 1392 0014

در راستاي احياي تمدن شكوهمند اسلامي و پررنگ نمودن فرهنگ اصيل مردم مباركه اين سازه سنگي انتخاب ، ساخته و در ميدان انقلاب شهر مباركه نصب گرديد .

به گزارش سایت شمس مبارکه به نقل از روابط عمومی شهرداری در راستاي احياي تمدن شكوهمند اسلامي و پررنگ نمودن فرهنگ اصيل مردم مباركه همچنين نظر به تأكيدات جناب آقاي نفري شهردار محترم مبني بر حفظ هويت و فرهنگ بومي منطقه و ايجاد احساس تعلق خاطر بيشتر شهروندان ، اين سازه سنگي انتخاب ، ساخته و در ميدان انقلاب شهر مباركه نصب گرديد .
از ويژگي ها و مشخصات اين نماد معنوي مي توان به مواردي چون ارتفاع ۵ متري آن ، منقوش بودن سه طرف آن به آيه ۳۰ سوره قصص و از سويي ديگرشرح وجه تسميه نام مباركه در دوره صفوي و در قسمت بالاي اين نماد نيز تسبيحات اربعه(سبحان الله ، الحمد لله ، لا اله الا الله و الله اكبر) به نشانه تكريم و شكرگزاري از پروردگار متعال و در چهارسوي آن حالت پيچ محرابي و گلداني زيبا و در بالاي آن ، نماد رحل و قرآن و در سنگ پائيني آن نقوش گل حكاكي شده ، اشاره داشت .
روابط عمومي شهرداري مباركه ضمن تقدير از همراهي و اهتمام حوزه عمران ، سازمان فضاي سبز و پاركها و واحد خدمات شهري و موتوري شهرداري ، در تهيه و نصب اين نماد خاطرنشان كرد كه به زودي سرديس شهيد نصوحي توسط كميته زيباسازي شهرداري تهيه و در ابتداي بلوار شهيد نصوحي نصب خواهد گرديد . همچنين بر اين اساس نصب تنديس شاعر بزرگ ابوالقاسم فردوسي در ميدان موسوم به نام وي كه از ديگر اقدامات كميته زيبا سازي شهرداري خواهد بود، به زودي مراحل تهيه و نصب آن آغاز خواهد شد .
لازم به ذكر است شهرداري مباركه در رويكردي جديد ، توجه ويژه خود را به مباحث و موضوعات فرهنگي ، اجتماعي ، تاريخي و معنوي معطوف داشته تا ضمن استفاده از المان هاي زيباي بصري در نقاط مختلف شهر ، به بازنمايي فرهنگ اصيل ايراني – اسلامي و زيبا سازي شهري بپردازد .

 

IMG_8102 IMG_8128

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×