» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندارمبارکه: آبی برای کشت پاییزه اختصاص نمی یابد؛ کشاورزان باید از کشت پاییزه خوداری نمایند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندارمبارکه: آبی برای کشت پاییزه اختصاص نمی یابد؛ کشاورزان باید از کشت پاییزه خوداری نمایند

مهر 13, 1395 0010

ذاکری فرماندار در این جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع)، به کمبود آب در پشت سد و وضعیت نگران کننده آب شرب اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان آبی برای کشت پاییزه اختصاص نمی یابد و کشاورزان باید از کشت پاییزه خوداری نمایند.

فرماندار شهرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر دغدغه مسئولان مدیریت وتامین آب شرب مردم است اظهار داشت:آن چیزی که در این مرحله مهم است مصرف بهینه آب شرب در بین مردم است وانتظار داریم مسئولان شهرستان با آگاه سازی واطلاع رسانی دقیق به مردم از قطع آب شرب جلوگیری نمایند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با بیان اینکه تعامل،همراهی مردم وصنایع شهرستان در مدیریت بهینه آب شرب لازم است افزود: صنایع باید سیستم اب مصرفی خود را طوری طراحی نمایند که آب مصرفی به صورت برگشتی وچرخشی دوباره وارد سیستم تولیدی گردد.

وی از تشکیل کمیته تخصصی تعادل بخشی منابع آب در شهرستان خبر داد وگفت: این کمیته زیر مجموعه شورای حفاظت منابع آب شهرستان است که  وظیفه هم اندیشی در خصوی استفاده بهینه از منابع اب وحفظ منابع آبی را برعهده دارد وتصمیمات ان برای تصمیم گیری به شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ارسال می گردد وکلیه دستگاه های عضور شورا وظیفه دارند با این کمیته همکاری داشته باشند.

ذاکری از افتتاح بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب در شهر مجلسی خبر دادوگفت:احداث وافتتاح این تصفیه خانه در راستای تامین بخشی از آب فضای سبزشهرهای طالخونچه ومجلسی است  وبا افتتاح آن علاوه بر مدیریت منابع آب ،از هدر رفت آب در بخش کشاورزی نیز جلوگیری می شود.

وی از جهاد کشاورزی ومنابع آب شهرستان خواست نسبت به تغییر الگوی کشت ومدیریت مصرف اب نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش خانگی اقدام واطلاع رسانی نمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×