» اخبار ایران و جهان » «کلینتون» رقیب جمهوریخواه را به دورویی و فرار مالیاتی متهم کرد
اخبار ایران و جهان

«کلینتون» رقیب جمهوریخواه را به دورویی و فرار مالیاتی متهم کرد

مهر 13, 1395 0010

تنها پنج هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شایعه فرار مالیاتی نامزد جمهوریخواه به نقطه ضعف ستاد انتخاباتی وی تبدیل شده است.

به نقل از بی بی سی، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که به دنبال احساس رضایتمندی از نخستین مناظره انتخاباتی که با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه داشت، بیش از پیش داعیه فتح کاخ سفید را دارد، بار دیگر ترامپ را هدف کنایه های خود قرار داد و این بار وی را از بابت اتهام فرار مالیاتی سرزنش کرد.

کلینتون بعد از برخاستن زمزمه هایی مبنی بر اینکه احتمالا ترامپ در ۱۸ سال گذشته از زیر پرداخت مالیت بر درآمد در رفته است، از وی به عنوان سمبل یک سیستم فرسوده نام برد.

اواخر هفته گذشته، «نیویورک تایمز» این احتمال را مطرح کرد که ترامپ به دلیل یک میلیارد دلار ضرر مالی که در سال ۱۹۹۵ میلادی متحمل شده، در سال های بعد خود را از پرداخت مالیات معاف کرده است.

این در حالی است که ستاد ترامپ دیروز دوشنبه آنچه که از دید رسانه ها نوعی دور زدن نظام مالیاتی آمریکاست را نشانه ای مبنی بر هوشمندی نامزد جمهوریخواه معرفی کرد.

وی در این باره مدعی شد: شم تجاری من به گونه ای منحصر به فرد مرا شایسته اصلاح قانون مالیاتی می کند.

با این حال، کلینتون رقیب جمهوریخواه را از بابت خلف وعده در اظهارات پیشین مبنی بر تغییر سیستم به نفع قشر کارگر به دورویی متهم کرد.

وی در این باره گفت: در حالیکه میلیون ها خانواده آمریکایی از جمله من و شما به سختی تلاش می کردیم تا سهم مالیاتی خود را بپردازیم، ظاهرا ترامپ هیچ نپرداخته است. وی نماینده همان سیستم فرسوده ای است که قصد تغییرش را دارد.

انتظار می رود که موضوع فرار مالیاتی ترامپ به یکی از مباحث داغ مناظره انتخاباتی امروز سه شنبه بدل شود که قرار است بین «تیم کین» و «مایک پنس» دو یار انتخاباتی کلینتون و ترامپ جریان داشته باشد.

این در حالیست که نظرسنجی «سی ان ان/ او آر سی» حاکی از آن است که تنها پنج هفته مانده به روز رای گیری، کلینتون با اختلاف پنج درصد از رقیب جمهوریخواه پیش است. در این میان، دو سوم از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، خواهان انتشار اظهارنامه مالیاتی ترامپ شده اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×