» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » بهره‌برداری از ۳۷۵۰ واحد مسکن مهر در شهر مجلسی
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

بهره‌برداری از ۳۷۵۰ واحد مسکن مهر در شهر مجلسی

مهر 12, 1395 0041

بهره‌برداری از ۳۷۵۰ واحد مسکن مهر در شهر مجلسی و تحویل ۲۰ هزار واحد مسکن مهر به خانواده‌های ایثارگر از جمله مسائل مطرح شده در نشست مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و فرماندار مبارکه بود.

 فرماندار مبارکه عصر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر را‌ه‌ و شهرسازی برگزار شد پیرامون واحد‌های افتتاح شده مسکن مهر در شهر مجلسی اظهار داشت: در شهر مجلسی تا کنون 3 هزار و 750 واحد مسکونی در طرح مسکن مهر به بهره برداری رسیده است.

علی اصغر ذاکری افزود: تعهدات دولت قبلی بدون اینکه سرعت عملکرد کم شود توسط دولت یازدهم به خوبی انجام پذیرفته است، حتی در این دولت شاهد بودیم که سرعت فعالیت‌ها بسیار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه امروز 6 پروژه در شهر مجلسی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال افتتاح شد، گفت: 2 هزار مسکن مهر در دولت یازدهم در شهر مجلسی ساخته شده است، یعنی از 3 هزار و 750 واحد مسکن مهر ساخته شده تنها 1750 واحد مسکن مهر مربوط به دولت قبل بوده و دیگر مسکن‌های ساخته شده مربوط به این دولت است.

فرماندار مبارکه بیان کرد: در اسفند سال 1394 اقدام مشترکی بین وزارت راه ‌‌و ‌شهرسازی و وزارت کشور انجام شد که سبب ارتقای شهر مجلسی و اتکا به شهرداری در این شهر بود، این حرکت پیرامون مباحث فرهنگی و عمرانی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهر مجلسی 11 هزار نفر جمعیت دارد که اکنون با این افتتاح‌ها نوید خوبی را برای شهروندان این شهر داریم.

ذاکری افزود: در اعتبارات سال 95 حدود 40 میلیارد تومان برای راه اندازی مترو شهرهای بهارستان و فولادشهر تصویب شده است، شهر مجلسی از نظر آب‌و‌هوایی بسیار خوب و همچنین از نظر جمعیت پذیری ظرفیتی بسیار عالی را دارد؛ این شهرستان 450 صنعت مادر کشور را در خود دارد و تنها شهرستانی است که بیشترین صنعت را در خود جای داده است بنابراین مطلوب است که مبحث قطار شهری نیز در شهر مجلسی نیز به سرانجام برسد.

تحویل 20 هزار واحد مسکن مهر به خانواده‌های ایثارگر

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان نیز درباره افتتاح مسکن مهر و واحد‌های آموزشی در شهر بهارستان گفت: امروز در شهر بهارستان واحد‌های مسکن مهر و همچنین 3 واحد آموزشی با حضور معاون وزیر راه ‌و ‌شهرسازی انجام شد.

حجت‌الله غلامی افزود: بر اساس اساسنامه‌های موجود باید یک سوم هزینه‌های واحد‌های آموزشی افتتاح شده در شهر بهارستان توسط دستگاه مربوط پرداخت‌ شود، یک سوم هزینه‌ها را استان تامین کند و دیگر هزینه‌های این واحد‌های آموزشی را وزارت راه ‌و شهرسازی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعهداتی که وزارت راه‌ و ‌شهرسازی دارد این هزینه‌ها را می‌پذیرد در صورتی که وظیفه ذاتی وزارت راه‌ و شهرسازی نیست و در سایر شهرهای استان که مسکن مهر داریم هیچ اثری از دستگاه‌های اجرایی دیگر مشاهده نمی‌کنیم.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سایر شهرها نیز وارد عرصه اجرای پروژه‌های خدماتی شده‌ایم که خوشبختانه مجوزی را از وزارت راه‌ و ‌شهرسازی پیرامون مسائل مالی گرفتیم تا از تملک‌هایی که بر زمین‌ها داریم استفاده کنیم.

وی با اشاره به تحویل 20 هزار واحد مسکونی به خانواده‌های ایثارگر تصریح کرد: باید تا پایان سال تعداد 20 هزار واحد مسکونی را به خانواده‌های ایثارگران تحویل دهیم. فشار ساخت این واحدهای مسکونی در شهرهای فولادشهر و بهارستان بر راه‌ و ‌شهرسازی است که 2 هزار واحد در بهارستان و 3 هزار واحد را از فولادشهر اختصاص داده‌ایم.

غلامی افزود: باید برای شهرهای جدید قطار حومه را فعال کنیم و این پروژه آسان، سریع و ارزان می‌تواند برای مردم این شهرها رویکرد مثبتی به همراه داشته باشد.

وی گفت: اکنون در فولادشهر حدود 32 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که با توجه به خدمات کنونی این شهر نمی‌تواند پاسخ‌گوی جمعیت ساکن در آن باشد، در صورتی که مشکل مسکن مهر در فولادشهر برطرف شود پرونده مسکن مهر استان را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم.

ساکنان شهر مجلسی نیازمند حداقل امکانات شهری هستند

شهردار شهر مجلسی پیرامون انتظارات مردم از شهرداری این شهر بیان کرد: شهرداری مجلسی نزدیک به 8 ماه است که شروع به فعالیت کرده است. ما در شهرهای جدید می‌بینیم که مردم نیازهایی دارند که انتظار برآورده شدن تمام آن‌ها را در اولین زمان ممکن دارند. ما نیز به عنوان خادمان مردم باید برای برطرف کردن این مشکلات تلاش کنیم.

محمود بخشی افزود: شهر مجلسی را به عنوان مولود انقلاب ارزیابی می‌کنیم و با فعالیت‌های خوب در این شهرها سبب ایجاد سیمای خوبی از عملکرد دولت‌ها در زمینه شهرهای جدید داشته باشیم.

وی افزود: در شهر مجلسی بین شهرداری و مدیریت عمران در زمان مدیر عامل سابق و فعلی تعامل خوبی برقرار شده است. ما در شهرهای جدید حداقل پشتوانه اقتصادی را داریم و باید در مقابل انتظارات مردم پشتوانه مالی بسیار خوبی نیز داشته باشیم. اگر تعامل بین وزارت کشور و وزارت راه‌ و ‌شهرسازی در اجرای دقیق مفاد قانون وجود داشته باشد عملکرد خوبی خواهیم داشت.

شهردار شهر مجلسی درباره ایجاد انگیزه برای زندگی در این شهر گفت: در یک شهر تنها با ساخت و ساز نمی‌توان ایجاد انگیزه کرد، مردم عنوان می‌کنند که به دنبال مهاجرت هستند اما ما در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ جمعیت قابل توجهی را به شهر مجلسی دعوت کرده و همینطور از بازگشت جمعیت نیز جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم در این شهر بتوانند زندگی خود را ادامه دهند نیازمند حداقل جاذبه و خدمات شهری هستند. مردم برای فعالیت درمانی جزئی نباید مجبور به طی کردن مسافت طولانی باشند و اگر بتوانیم تعاملات خوبی را با دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات داشته باشیم شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/04/28/139504281539074728161424.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×