» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مدیر عامل فولاد مبارکه: آماده رقابت با فولاد سازان بزرگ جهان هستیم
اخبار شهرستان مبارکه

مدیر عامل فولاد مبارکه: آماده رقابت با فولاد سازان بزرگ جهان هستیم

بهمن 26, 1392 0012

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، بهرام سبحانی با اشاره به رقابت فولاد مبارکه افزود: اکنون فولاد مبارکه نه تنها در کشور بلکه در خاور میانه رقیبی ندارد که بخواهد با آن رقابت کند بنابر این نباید به جایگاه فعلی بسنده کند و موجبات رکود خود را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: باید همیشه فکر کنیم که برای بهتر شدن ظرفیت لازم را داریم و می توانیم بهتر از این باشیم بویژه زمانی که خود را با رقبای بزرگتری مقایسه کنیم و خود را جهانی بدانیم، این شرکت و توانمندیهای آنرا در چار چوب جهانی مطرح کنیم.

سبحانی ادامه داد: وقت آن است که فولاد مبارکه اصفهان خود را با شرکتهای بزرگی همچون آرسلور میتال، نیپون استیل و پوسکو مقایسه کند اگر چه ممکن است در نگاه اول با آنها تفاوت و فاصله داشته باشیم ولی ما در کشوری بزرگ شده ایم که مردان آن به مناعت طبع و همت بلند در جهان شهره اند و هیچگاه نباید از دستیابی به افق های بلند مایوس باشیم.

وی با بیان اینکه در سال 2013 حدود یک و نیم میلیارد تن فولاد در جهان تولید شده است، افزود: از این میزان تولید، سهم ایران حدود 15 میلیون تن یا به عبارتی یک در صد از کل تولید جهان است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: از آنجا که همه مزیتهای لازم از قبیل سنگ آهن، انرژی، ذغال سنگ و نیروی انسانی برای تولید فولاد در کشور وجود دارد این میزان تولید برای کشور ما سهم کمی است.

وی اظهار کرد: همانگونه که در افق 1404 تولید 55 میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده است به نظر می رسد برای تحقق این امر و یا حداقل برای رسیدن به 35 میلیون تن باید تلاشهای مضاعف صورت گیرد.

وی افزود: به هر حال در این افزایش ظرفیتها به طور قطع فولاد مبارکه با اجرای طرحهای توسعه خود می تواند سهم 50 درصدی اش را در این زمینه حفظ کند.

سبحانی با بیان اینکه این شرکت می تواند با انتقال تجارب و دانش فنی کارکنان خود بطور غیر مستقیم نقش موثری در افزایش ظرفیت فولاد کشور داشته باشد، ادامه داد: کارکنان این شرکت می توانند همانند نقش آفرینی که در فولاد هرمزگان داشتند در صنایع جدید التاسیس نیز تجارب خود را به کارکنان بومی آن صنایع منتقل کنند تا اهداف کلان صنعت فولاد کشور محقق شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: اگر بخواهیم به درستی از بنگاههای بزرگ اقتصادی جهان پیروی کنیم باید در فولاد مبارکه سیاست گذاری ها همسو با اهداف کشور باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×