» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه:هیات های مذهبی مانع از ترویج خرافه شوند
شهرستان مبارکه

فرماندار مبارکه:هیات های مذهبی مانع از ترویج خرافه شوند

مهر 10, 1395 0022

علی اصغر ذاکری درهمایش هیات های مذهبی شهرستان مبارکه برترویج فرهنگ صحیح عزاداری توسط هیات های مذهبی تاکید کرد و افزود: ارزش های اسلامی و دینی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار باید رعایت شود.

ذاکری با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما رعایت خطوط قرمز مذهبی است،گفت: ترویج بدعت ها و خرافه ها در عزاداری های محرم موجب خدشه دار کردن اسلام و سوء استفاده دشمنان اسلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترویج خرافات تهدید وعاملی برای زیرسئوال بردن اسلام و ضربه به اسلام است، اضافه کرد: با اطلاع رسانی و آموزش مسئولان هیات های مذهبی و ساماندهی و ارائه برنامه های صحیح به مداحان و سخنرانان می توان ضمن برگزاری منظم و به دور از آسیب های اجتماعی عزاداری های محرم، از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کرد.
فرماندار مبارکه با بیان اینکه استفاده از پرچم های سفید در عزاداری های محرم نوعی خرافه وبدعت محسوب می شود، اظهار کرد: استفاده از پرچم های مشکی و قرمز در عزاداری های مذهبی هیچ مشکلی ندارد اما استفاده از پرچم سفید با خرافاتی همراه است.
ذاکری با بیان اینکه استفاده از خیمه های باز و غیر محصور هم امکان بروز مشکلات امنیتی را بدنبال دارد، افزود: با توجه به استقبال عزاداران حسینی از ایستگاه های صلواتی باید برپایی این ایستگاه ها با مجوز و نظارت هیات های مذهبی باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×