» اخبار ایران و جهان » حمله وزیر خارجه امارات به ایران
اخبار ایران و جهان

حمله وزیر خارجه امارات به ایران

مهر 4, 1395 0011

فرارو- عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی گفته ایران پس از امضای برجام حتی “یک لحظه از تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه دست بر نداشته است”.

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات شنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که منطقه با درگیری های عدیده روبرو است بدون اینکه چشم اندازی برای حل مساله فلسطین وجود داشته باشد.

عبدالله بن زاید تاکید کرد که باید به دنبال راه حلی برای حل همه بحران ها و مقابله با تحرکات تروریستی بود.

به گزارش اسکای نیوز، وی افزود: نباید تنها به مدیریت بحران‎های منطقه اکتفا کرد، بلکه باید تلاش کرد تا این بحران ها را حل کرد.

وزیر خارجه امارات با تاکید بر اینکه ایران باید از ایفای نقش منفی در منطقه اجتناب کند، افزود: برخلاف انتظار پس از توافق هسته ای با ایران، این کشور همچنان موجب ناامنی در منطقه است.

عبدالله بن زاید گفت: امارات از ایران می خواهد که داوطلبانه جزایر سه گانه را به امارات بازگرداند در غیر اینصورت به دادگاه بین المللی رجوع می کنیم.

وزیر خارجه امارات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران با سیاست‌های کشورگشایانه خود، دائما از احترام به حق استقلال دیگران سر باز می‌زند و با دخالت در امور سایر کشورها مسئول بخش مهمی از بی‌ثباتی‌ها در منطقه است.

آل نهیان که کشورش یکی از حامیان اصلی عربستان سعودی در دور جدید تنش‌ها میان تهران و ریاض بوده است، سپس با انتقاد از مصوبه جدید کنگره آمریکا تحت عنوان جاستا که با هدف “مقابله با حامیان تروریسم” طراحی شده است، آن را “قانونی کورکورانه” خواند و در کنار بحران میان فلسطینی‌ها و اسرائیل، از آن به عنوان دیگر عوامل زمینه‌ساز ناامنی در خاورمیانه دانست.

اشاره وزیر خارجه امارات به مصوبه جدید کنگره آمریکاست که به بازماندگان حملاتی که در خاک آمریکا به یک آمریکایی آسیب رسانده اجازه می‌دهد از افراد، گروه‌ها و دولت‌هایی که حامی مهاجمان و طراحان این حملات بوده‌اند در دادگاه‌های آمریکا طرح شکایت کنند.

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1395/7/4/280265_883.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×