» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » دکتر سبحانی: ارزش استقامت‌ درجبهه صنعت دردوران صلح کمتر از استقامت درجبهه نبرد در دوران دفاع مقدس نیست
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

دکتر سبحانی: ارزش استقامت‌ درجبهه صنعت دردوران صلح کمتر از استقامت درجبهه نبرد در دوران دفاع مقدس نیست

مهر 2, 1395 0011

در اولين روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ‌ ادوات، تسلیحات و محصولات فرهنگی با حضور دکتر بهرام سبحاني «مدير عامل شرکت فولاد مبارکه» ، معاونين، مديران و جمعی از فرماندهان ، بسيجيان و مسولین استانی و شهرستانی در محل شرکت فولاد مبارکه برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این نمايشگاه که از طرف حوزه مقاومت بسیج فولاد مبارکه و با  همکاری مرکز توپخانه‌۱۵ خرداد  و سپاه ناحيه مبارکه برپا گرديد بود ، ابتدا سرهنگ نصر «فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد» مطالبی را در خصوص دوران دفاع مقدس عنوان نمود  سپس دکتر سبحاني«مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه» ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس ، بيان داشت : آنچه براي ملت ايران از اين همه ايثارگري در دوران 8 سال دفاع مقدس حاصل شد چيزي جزء عزت، سربلندي ، موفقيت و پيروزي نبود و اميدوارم هر کدام از ما به سهم خود پاسدار خون شهداي عزيزي باشيم که براي سر بلندي ميهن اسلامي ايران جان فشاني کرده و از همه چيز خود گذشتند .

ايشان جانبازان را يادگاران دفاع مقدس و شهداي زنده ناميد و گفت: آنان با ايثارگري خود موجبات برکت نظام را رقم زدند.
مدير عامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: نمايشگاههاي برپا شده در هفته دفاع مقدس فرصتي است براي نشان دادن توان فني متخصصان داخلي و فعاليتهايي فني و مهندسي که در فضاي صلح و آرامش بعد از دوران جنگ حاصل شده است. اين امر شرايطي فراهم ميکند تا ضمن حفظ آمادگي، براي هرگونه تهاجم و تهديد، از اين ظرفيتها در جهت خدمت رساني به جامعه استفاده نمود

دکتر سبحاني تصريح نمود: در دوران جنگ به دليل نياز کشور و حمايت رزمندگان در جبهه، واحدهاي مختلف صنايع دفاع و سپاه در جهت ساخت تجهيزات نظامي از طريق مهندسي معکوس فعاليت نمودند تا موجبات خودکفايي و رشد توان فني و مهندسي کشور را فراهم نمايند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بیان اینکه ساخت فولاد مبارکه در دوران جنگ از جمله اقدامات مهمی بود‌که‌ در آن دوران سخت اتفاق افتاده است، گفت: فولاد مبارکه اصفهان شعار « ما ميتوانيم» را جامه عمل پوشاند و کشور نيز به برکت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به توفيقات زيادي در زمينههاي دفاعي، نظامي، فناوري هستهاي، صنعتي ، فولاد و … نائل شد.

مدير عامل فولاد مبارکه تأکيد کرد: بايد يادمان باشد که اگر امروز در فضاي آرام و امني زندگي ميکنيم، و اينکه ايران به عنوان جزيره ثبات در منطقه مطرح است دستاورد هشت سال دفاع مقدس و به برکت خون اين شهدا حاصل شده است فلذا در فضاي کنوني مهمترين مسئوليت و وظيفه ما حفظ اين دستاوردها در زمينههاي صنعتي، نظامي، فرهنگي  و مذهبي است .

ايشان خاطر نشان کرد : با بالا رفتن توان نظامي ايران ديگر هيچ کس جرأت تعرض به ما را نخواهد داشت. به واسطه همين، امروز دشمنان با جنگ اقتصادي در صدد ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران هستند. اگر فولاد مبارکه به عنوان بزرگترين قطب صنعت منطقه بتواند سربلند و موفق باشد، مي توانيم بگوييم که در مقابل دشمن به خوبي ايستادگي کردهايم. به هر حال کار، تلاش و توليد و توسعه اينها اهدافي است که براي شرکت ترسيم شده و ما بدنبال آن اهداف و توسعه به سمت تعالي حرکت مي کنيم.

در پایان این مراسم ، نمایشگاه با حضور مسئولین و کارکنان شرکت و فرماندهان نظامی افتتاح گردید
در این برنامه سرهنگ احمد علیرضایی «راوی دوران دفاع مقدس» به بیان کارایی  تسلیحات موجود در نمایشگاه پرداخت.

photo_2016-09-23_17-51-24 photo_2016-09-23_17-51-33 photo_2016-09-23_17-51-36 photo_2016-09-23_17-51-39 photo_2016-09-23_17-51-42 photo_2016-09-23_17-51-45

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×