» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: نقش و اهمیت ثبت اطلاعات و آمار دقیق در تصمیم گیری های کشور بسیار حائز اهمیت است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: نقش و اهمیت ثبت اطلاعات و آمار دقیق در تصمیم گیری های کشور بسیار حائز اهمیت است

مهر 2, 1395 1016

فرماندار شهرستان :نقش و اهمیت ثبت اطلاعات و آمار دقیق؛ در تصمیم گیری های کشور حائز اهمیت است و ضروری است سئوالات سرشماری؛با دقت و صادقانه پاسخ داده شود.

ذاکری فرماندار مبارکه در بین الصلاتین نماز جمعه شهر دیزیچه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:هفته دفاع مقدس نقطه عطف و برجسته تاریخ ملت ایران و جهان اسلام است و جنگ تحمیلی در ابعاد مختلف بعد از جنگ جهانی دوم از مهم‌ترین جنگ‌های تاریخ به شمار می‌رود.
وی دفاع مقدس را اولین امتحان ملت ایران در مقابله با جهان استکبار عنوان کرد و افزود: شهیدان و ایثارگران شخصیت انسانی و اسلامی خود را با جنگیدن تا سر حد جان و رسیدن به درجه رفیع شهادت در این امتحان بزرگ ثابت کردند.
وی با اشاره به اینکه اولین فلسفه وقوع امتحان الهی بروز شخصیت‌های انسانی است، بیان داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس پاکان از ناپاکان، راست‌گویان از دروغ‌گویان مشخص شده و آنانی که دارای ایمان راسخ بودند و انسان‌های متزلزل و ضعیف شناخته شدند.
ذاکری تصریح کرد: فلسفه امتحان الهی، کسانی را که ندای جمهوری اسلامی ایران سر داده و جانشان را در راه اسلام و ایران اسلامی فدا کرده‌اند در مقایسه افراد خود فروخته‌ای که در کشورهای استکباری از طریق شبکه‌های مختلف از ایران و ایران باستان حرف می‌زنند اما حاضر نیستند لحظه‌ای سختی و عذاب بکشند را به‌خوبی آشکار می‌کند.
وی بیان داشت: مهم‌ترین بحث اولین هفته دفاع مقدس ریزش نکردن از خانواده انقلاب و داشتن بصیرت لازم در برخورد با فتنه‌های پیش‌رو است.
ذاکری در ادامه سخنرانی به اهمیت سرشماری مسکن نفوس سال 95 اشاره کرد و گفت: نقش و اهمیت ثبت اطلاعات و آمار دقیق در تصمیم گیری های کشور بسیار حائز اهمیت است و با برخورداری از بانک اطلاعات و آمار دقیق می توانیم تصمیمات و برنامه ریزی های کاربردی و عملی در حوزه های مختلف داشته باشیم.
علی اصغرذاکری با بیان اینکه بدون برخورداری از آمار و اطلاعات صحیح و دقیق، برنامه ریزی ممکن نیست گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ارائه درست آمار را ترویج و فواید این کار را برای جامعه بطور شفاف بازگو کنیم.
وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند : همه‌ی مردم عزیز باید به‌طور جدی در طرح سرشماری مشارکت کنند، اشاره نمود و افزود: همه ما شرعا و قانونا موظف هستیم با مشارکت خود در این طرح مهم به عمران و آبادانی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران کمک کنیم .
فرماندار مبارکه با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگترین طرح های آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان به مرحله اجرا گذاشته می شود و این سر شماری مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز رابرای برنامه ریزی های کلان کشوربرای سال های بعد فراهم می آورد گفت دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی، شهرستانی و… نیازمند اعتمادسازی گسترده دربین پاسخگویان است و د ر این راه باید از امکانات و پتانسیل های موجود در جامعه برای ایجاد بسترهای مناسب به منظور اطلاع رسانی و تشویق به همکاری و مشارکت عموم پاسخگویان استفاده کرد و در نهایت گام های موثری را در جهت ارتقاء و گسترش فرهنگ آماری جامعه برداشت.
سخنران بین الصلاتین نماز جمعه دیزچه در ادامه گفت:استراتژی اصلی طرح تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تمامی پاسخگویان سرشماری، اعتمادسازی در میان پاسخگویان و ترغیب آنان به ارائه اطلاعات درست و دقیق و در نهایت آموزش و فرهنگ سازی به منظور درک درست و صحیح از مفهوم آمار و اهمیت و ضرورت استفاده از آن در زندگی روزمره و برنامه ریزی های کلان جامعه می باشد، که در این راستا بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و بخصوص مشارکت مدیران و آموزگاران مدارس و مطلعان محلی نظیر بخشداران، دهیاران، ائمه جمعه و جماعات، مروجان کشاورزی ، بهورزان خانه های بهداشت و همچنین کارکنان دستگاه های اجرایی به عنوان همیاران تبلیغات سرشماری، به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم، دارای اهمیت می باشد .
فرماندار مبارکه اظهارداشت: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر الی 25 آبان ماه سال جاری در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار می شود.
عالی ترین نماینده دولت در مبارکه با اشاره به فعال شدن ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان در محل فرمانداری و همکاری حدود 200 نفر در اجرای طرح ، تصریح کرد:همکاری و مشارکت مردم در جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی های مختلف اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی کشور بسیار مهم است پس ضروری است به سئوالات سرشماری به طور کامل و با دقت و صادقانه پاسخ داده شود.
وی يكي از ويژگيهاي سرشماري امسال نسبت به سرشماری‌های قبل را سرشماری در غالب پرسش‌نامه الکترونیکی با تبلت عنوان کرد و افزود: سرشماری در سه بازه زمانی از 3 مهرماه 1395 تا 30 آبان ماه در سطح کشور اجرا می گردد که در مرحله اول که از3 مهرماه تا 24 مهرماه انجام می گیرد به صورت اینترنتی می باشد وهریک از خانوارها می توانند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir در سرشماری شرکت کنند ومرحله بعد به صورت حضوری است که ماموران آمار گیر از 25 مهرماه لغایت 25 آبان ماه به خانوارها مراجعه وفرم سرشماری راتکمیل می کنند.
رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان مبارکه اضافه کرد : بازه زمانی 26 الی 30 آبان ماه را برای خانوارهای غایب که در دو مرحله گذشته به هردلیلی موفق به سرشماری نشده اند اختصاص یافته است.
فرماندار مبارکه با اشاره به نحوه پرکردن اطلاعات سرشماری از طریق اینترنت خاطر نشان ساخت:در این روش مطلع ترین فرد خانوار می تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و یا وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند و پس از تکمیل پرسشنامه و تایید نهایی عددی تحت عنوان ‘کدآماری’ از طریق کامپیوتر شخصی و یا پیامک در اختیار پاسخگو قرار می گیرد که حفظ و نگهداری ‘کد آماری’ بسیار مهم است زیرا اطلاعات پاسخگویان در اینترنت بر اساس ‘کد آماری’ بازشناسی خواهد شد.
ذاکری همچنین افزود : خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می توانند از ۲۲ تا ۲۴مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.
وی درباره اطلاعات اخذ شده از خانوارها خاطرنشان کرد: اطلاعات هویتی، وضعیت فعالیت و اشتغال، ویژگی های مسکن، اطلاعات موالید و مرگ و میر، اطلاعات تحصیلی، معلولیت به صورت کلی در سوالات قرار دارد.
مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان مبارکه مدارک مورد نیاز برای پاسخگویان را به هنگام تکمیل فرم سرشماری اینترنتی قبض تلفن ثابت یا همراه که کد پستی صحیح منزل مسکونی خانوار روی آن درج شده باشد، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن ثبت شده باشد، عنوان کرد.
فرماندار شهرستان به اقدامات چند ماهه گذشته شهرستان نیز اشاره کرد واز زحمات  وهمراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات شهرستان تشکر کرد و گفت:شاید بزرگترین بحران ومشکل شهرستان،تعطیلی شرکت پلی اکریل بود که با پیگیری سه جانیه استاندار اصفهان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وفرمانداری ومعرفی هیات اجرایی پلی اکریل در هفته گذشته ،این شرکت مجددا فعالیت خود را شروع کرد وتوانستیم از بیکاری حدود 2000 نفر در شهرستان واستان جلوگیری نماییم.
وی حل مشکل آب کشاورزان را یکی دیگر از اقدامات بیان کرد وگفت:با توجه به کمبود آب در پشت سد زاینده رود واینکه هیچ سهمیه آب برای شهرستان پیش بینی نشده بود ولی با پیگیری های نماینده در مجلس و فرمانداری در استان این سهمیه برای شهرستان گرفته شد و کشاورزان توانستند محصولات خود را کشت وبرداشت نمایند که جا دارد از همراهی مسئولان استان و شهرستان  نیز تشکر شود.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×