» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » معاون عملیات سپاه در مبارکه: چهره داعش به همه مردم جهان معرفی شده است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

معاون عملیات سپاه در مبارکه: چهره داعش به همه مردم جهان معرفی شده است

شهریور 27, 1395 0011

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نفوذ گسترده ایران اسلامی در جهان گفت: امروز قدرت نظامی و منطق و تفکر ما هم‌مرز با دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش تسنیم سردار مهدی ربانی شامگاه پنجشنبه در دوازدهمین یادواره سرداران و 122 شهید شهر دیزیچه شهرستان مبارکه با اشاره به خودباوری شکل گرفته در مردم ایران طی سال‌های گذشته و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس در بعد نظامی به خودباوری و قدرت بزرگ منطقه‌ای در دفاع از خود رسید، به گونه‌ای که در شرایط فعلی با پیشرفت‌های گسترده ابعاد زمینی، هوافضا، دریا، موشکی و تکنولوژی‌های مختلف، می‌توان با قاطعیت گفت که هیچ یک از کشورهای منطقه قدرت رویارویی با کشور ما را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بدون شک دوران دفاع مقدس نشان داد کشورهای فرامنطقه‌ای که در برخی ابعاد نظامی از کشور ایران پیشرفته‌تر هستند، در یک نبرد طولانی قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.

امروز تهدیدات پیچیده‌تر از قبل است

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با این حال، تهدید امروز مرموزتر، عمیق‌تر و بانفوذتر، تحمیل جبهه فرهنگی و تهدید نرم به شمار می‌رود که از این تهدید به شبیخون فرهنگی یاد می‌شود. این تهدید با قدرت گرفتن ایران اسلامی در دفاع نظامی از خود، رنگ پیچیده‌تر و گسترده‌تری پیدا کرد و پس از دفاع مقدس نیز به میزان قابل توجهی گسترش پیدا کرد.

وی به اتفاقات صورت گرفته و ضربه‌های غرب به کشور ایران اشاره کرد و تصریح کرد: کشور ما در این جبهه فرهنگی دچار آسیب‌هایی شده و که نمی‌توان آسیب‌پذیری جامعه در این تهدیدات فرهنگی را انکار کرد. ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن نظیر بدحجابی در جامعه، مسائل جمعیت، مشکلات ازدواج و معیشت جوانان نیز آثار تهدیدات در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.

رسانه‌های غربی به دنبال سیاه‌نمایی در جهان هستند

سردار ربانی خاطرنشان کرد: با این حال، برخی رسانه‌ها و اشخاص مغرض در فضای مجازی به دنبال سیاه‌ننمایی در این حوزه هستند اما این در حالی است که پرده مقابله با این جریانات، رویش‌های انقلابی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برخی ناهنجاری‌ها مثل بدحجابی و یا آثار ظاهری آن، دارای خاصیت بروز و ظهور هستند، گفت: از سوی دیگر، رویش‌های انقلابی سطح کشور عمیق‌تر و گسترده‌تر هستند. نکته جالب توجه آن است که رسانه‌های غربی تنها مظاهر نامناسب و ظواهر ناهنجاری‌ها را نشان می‌دهند و افزایش جمعیت انقلابی، رویش‌های فرهنگی و اسلامی و رشد گسترده این عرصه را چندان نشان نمی‌دهند.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در کنار جبهه نظامی، پیشرفت‌های مختلف خود را داشته و نگاهی به نمودهای آن در سطح جامعه، به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

دشمن از صدور انقلاب اسلامی در جهان واهمه دارد

وی با یادآوری خاطرات کشور در طول سال‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان در عرصه خارجی با تحمیل جنگ، در تلاش بودند که اجازه صدور انقلاب اسلامی به کشورهای جهان را ندهند زیرا آنها از گرایش جهانی به امام خمینی(ره)، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی قابل مشاهده بود.

سردار ربانی خاطرنشان کرد: با نگاهی به عزاداری میلیونی اربعین حسینی به خوبی متوجه می‌شویم در شرایطی که دشمن به دنبال از بین بردن امنیت کربلا و راه انداختن حمام خون بود، جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا کرد و این موضوع، پیام بزرگی به دنبال دارد.

عمق تفکر انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه پیش رفته است

وی با اشاره به شکل‌گیری داعش و گروه‌های تروریستی در خاورمیانه در کنار شکل‌گیری جنگ‌های نیابتی علیه کشورهای منطقه گفت: به نظر می‌رسد که در اثر تأثیر فرهنگ انقلاب و تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای منطقه، عمق تفکر انقلاب اسلامی به کشورهای جهان صادر شده و تا مدیترانه پیش رفته است.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز قدرت نظامی و منطق و تفکر ما هم‌مرز با دشمن اصلی اسلام با رژیم صهیونیستی شده و شاید بتوان گفت که چنین موضوعی سبب تشکیل جبهه ضد دین و منحرف داعش به نام اسلام شده است. رویکرد اصلی دشمنان ما، ایجاد تفرقه بین مسلمانان و به حاشیه بردن مقابله مسلمانان با رژیم صهیونیستی بوده و آنها در تلاش هستند که در مناطق حوزه نفوذ ما این اقدام را انجام دهند.

وی به جنگ‌های شکل گرفته در منطقه اشاره کرد و افزود: جنگ نیابتی شکل‌گرفته امروز علیه مسلمانان، باعث شده که همه جوانان کشورها برای مقابله با این دشمنان، سلاح به دست بگیرند و مستشاران و مدافعان حرم کشور ایران اسلامی در آن حرکت حضور پیدا کنند.

ماهیت داعش برای جهان آشکار شده است

سردار ربانی اظهار داشت: با گذشت 5 سال از این تهدید، آثار و ماهیت آن برای کشورهای جهان آشکار شده و مردم به خوبی ماهیت داعش را می‌شناسند و رزمندگان ما در کنار رزمندگان افغانی، سوری، عراقی، در یک صف در مقابل جریان ضد اسلامی داعش به خوبی ایستاده‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف جنگ نیابتی در سطح منطقه گفت: امروز در کشورهای مختلف اسلامی، نیروهایی نظیر نیروهای بسیجی ما شکل گرفته و یکی از دستاوردهای مهم جنگ نیابتی در کشورهای مختلف، شکل‌گیری قدرت عظیم مردمی مسلح در کنار ارتش‌های کلاسیک بود و نیروهای مردمی در یک صف به مقابله با دشمنان ایستاده‌اند.

شناخت ماهیت منافقانه رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام

سردار ربانی به فعالیت‌ها و عملکرد حکام جوان سعودی در کشورهای عربی منطقه اظهار داشت: عربستان سعودی و حکام آن روزی به عنوان خادمین حرمین شریفین، مورد عزت و احترام بودند، با این حال، امروز “مرگ بر عربستان” جزو شعارهای عادی کشورهای عربی به شمار می‌رود.

وی شناخت جبهه باطل را مهم خواند و تصریح کرد: شناخت ماهیت منافقانه وهابیت صهیونیستی برای جهان اسلام، باید صورت گیرد تا مردم امروز نسبت به سرنوشت خود و جبهه واقعی ظلم و سلطه آشنایی پیدا کنند.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: غربی‌ها، اروپائیان با همکاری بخشی از کشورهای منطقه و روسیه از این شکاف جدا شده و ترکیه به عنوان یکی از حامیان اصلی داعش، در طی چند ساعت، تمام اقتدار نظامی خود را به هم ریخته دید.

نقش ولایت فقیه در اتفاقات منطقه‌ای

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه اتفاقات به خوبی نقش ولایت فقیه را از بعد کارکردی و تأثیرگذاری آن را در جنبه‌های مختلف به خوبی نشان داد و ما در این مقطع حساس شاهد هستیم که خداوند متعال چگونه این پیروزی را نصیب انقلاب اسلامی ایران می‌کند.

سردار ربانی اضافه کرد: امروز نیروهای مستشاری ما در حد محدود و برای کمک به رزمندگان این کشورها راهی کشورها شده‌اند و در کنار آن ده‌ها رزمنده از کشورهای دیگر برای مقابله و صف‌آرایی با جبهه باطل، عازم این کشورها می‌شوند و این موضوع، به خوبی تأثیر تفکر انقلاب اسلامی را در جهان نشان می‌دهد.

http://mobarakeh.gov.ir/dorsapax/userfiles/sub22/img_9796-.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×