» اخبار ایران و جهان » هشدار جدی ایران به هواپیمای جاسوسی آمریکا در خلیج فارس
اخبار ایران و جهان

هشدار جدی ایران به هواپیمای جاسوسی آمریکا در خلیج فارس

شهریور 23, 1395 006

یک رسانه غربی از پرواز دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در نزدیکی آب های ایران در خلیج فارس و هشدار جدی نیروی هوایی جمهوری اسلامی مبنی بر هدف قرار دادن این دو هواپیما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالیکه هنور تنش های بوجود آمده بر سر ورود غیر قانونی ملوانان آمریکایی به آب های ایران، تقابل قایق های ایرانی با ناوهای آمریکایی و … بطور کامل پایان نیافته فاکس نیوز از پرواز دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا در نزدیکی آب های ایران و واکنش جدی به آن خبر داده است.

مقامات نظامی آمریکایی مطلع از این جریان در گفتگو با فاکس نیوز گفتند: در روزهای گذشته ایران دو فروند هواپیمای جاسوسی را که در نزدیکی قلمرو این کشور در حال پرواز بودند تهدید به سرنگونی کرد.

به گفته مقامات نظامی آمریکا، دو هواپیمای شناسایی «پی-٨ پوسیدون» (Navy P-۸ Poseidon) با ٩ سرنشین و «ای پی-٣ اریس» (EP-۳ Eries) با حدود ٢٤ سرنشین در ۱۳ مایلی سواحل ایران در نزدیکی تنگه هرمز و دریای عمان در حال پرواز بوده اند که با هشدار نیروهای ایرانی مواجه شده اند.

بر اساس قوانین بین المللی دریایی (حقوق دریاها) سواحل ایران هماند سواحل تمام کشورها تا ۱۲ مایل ادامه دارد.

به گفته این مقامات آمریکایی، هواپیماهای جاسوسی آمریکا هشدارهای ایران را نادیده گرفته و به پرواز خود در این منطقه ادامه داده اند. ایران به این هواپیماها هشدار داده که اگر مسیرشان را تغییر ندهند، هدف قرار می گیرند.

یک مقام نظامی آمریکایی گفته است که هدف از پرواز در نزدیکی آبهای ایران، آزمودن ایرانی ها بوده است. یک مقام آمریکایی دیگر رفتار ایران را غیر حرفه ای توصیف کرده، اما مقام دیگر گفته است که این رویارویی غیر ایمن نبوده چون در آن منطقه سکوهای پرتاب موشک ایرانی وجود نداشت.

http://media.mehrnews.com/d/2016/09/13/4/2206668.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×