» اخبار ایران و جهان » گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران و هلند
اخبار ایران و جهان

گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران و هلند

شهریور 19, 1395 0010

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در راس هیاتی برای بررسی راه‌های گسترش همکاریهای دانشگاهی با دانشگاه‌های هلند به لاهه سفر کرده است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در ملاقات احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه، نحوه توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و هلند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در راس هیاتی برای بررسی راههای گسترش همکاریهای دانشگاهی با دانشگاههای هلند به لاهه سفر کرده است.

معتمدی در این ملاقات با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیر کبیر برای کار با دانشگاههای کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در نقاط مختلف جهان تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری دوره مشترک دکترای مدیریت انرژی با دانشگاه دلفت هلند اجرایی شده و تفاهم با دانشگاه ماستریخت جهت برگزاری دوره مشترک حاصل شده است. البته برنامه های فرصت مطالعاتی و تبادل دانشجو بین دانشگاه امیر کبیر و دانشگاههای هلند نیز در دستور کار مذاکره با مسئولین دانشگاههای دلفت و ماستریخت قرار دارد.

علیرضاجهانگیری نیز در این دیدار آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برای حمایت از ارتباطات دانشگاهی و علمی بین ایران و هلند را اعلام و ابراز امیدواری کرد، این رفت و آمدها بین مقامات دانشگاهی دو کشور و همچنین سفر آتی فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیاتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هلند زمینه گسترش همکاریهای علمی و تحقیقاتی بین دو کشور را فراهم آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران توجه دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران به فعالیتهای بین‌المللی را مفید و ارزنده خواند و تصریح کرد: این امر علاوه بر دستاوردهای علمی، ثمرات اقتصادی چشمگیری را نیز بدنبال خواهد داشت.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/06/19/139506191036267838604332.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×