» عمومی » رژه کاروان ورزش ایران درافتتاحیه پارالمپیک/پرچمداری با لباس احرام
عمومی

رژه کاروان ورزش ایران درافتتاحیه پارالمپیک/پرچمداری با لباس احرام

شهریور 18, 1395 0012

مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک در شرایطی برگزار شد که کاروان ورزش ایران با عنوان «منا» و پرچمداری بانویی که لباس احرام بر تن داشت از مقابل جایگاه رژه رفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک با مراسم افتتاحیه و روشن شدن مشعل بازیها رسما کار خود را آغاز کرد. مراسم افتتاحیه با موسیقی سنتی برزیل آغاز شد.

* فلیپ کریون رئیس کمیته بین‎المللی پارالمپیک که یکی از تماشاگران ویژه این مراسم بود از سوی حاضران به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

* ورزشکاران تیم پناهجویان نخستین تیمی بودند که در ورزشگاه ماراکانا رژه رفتند. آنها هم مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

* در میان کاروان ورزش آرژانتین فردی حضور داشت که پیراهن لیونل مسی را برتن کرده بود و مورد توجه دوربین ها و عکاسان قرار داشت.

* کاروان ورزش ایران در حالی در مراسم افتتاحیه رژه رفت که عشرت کردستانی پرچمدار این کاروان بود و با لباس سفید احرام در این مراسم حضور پیدا کرد. کاروان ورزش ایران با نام «منا» در این دوره از بازیها شرکت کرده است.

* برخی چهره های کاروان ورزش ایران از جمله زهرا نعمتی و سیامند رحمان بیشتر از سایرین مورد توجه رسانه ها و دوربین های تلویزیونی قرار گرفته بودند.

* مردم برزیل استقبال نسبتا خوبی از رقابتها به عمل آوردند این در حالی است که این نگرانی وجود داشت این مراسم مورد استقبال واقع نشود.

* بازار اغذیه فروشی ها در ورزشگاه ماراکانا سکه بود و صف های طولانی برای خرید ساندویچ و نوشیدنی به چشم می خورد.

* کاروان چین از جمله بزرگ ترین کاروان های این دوره از مسابقات بود. چین با ۳۲۸ ورزشکار شامل ۱۶۱ ورزشکار مرد و ۱۴۷  ورزشکار زن در این دوره از رقابتها شرکت کرده است.

* رئیس کمیته برگزارکننده رقابتها «کارلوس آرتور نوزمان» و «فیلیپ کریون» هم در این مراسم به سخنرانی پرداختند. ضمن اینکه «میشل تمر» رئیس جمهور برزیل این بازی ها را افتتاح کرد.

* این مراسم باشکوه با حضور شناگر برزیلی «کلودوالدو سیلوا» و روشن کردن مشعل مسابقات به پایان رسید. پیام این مسابقات ۱۱ روزه این است: هرچیزی ممکن می شود.

در این دوره از مسابقات بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۱۶۰ کشور جهان به مدت دو ۱۰ روز در ۲۳ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازیها حضور خواهد داشت.

http://media.mehrnews.com/d/2016/09/08/4/2201262.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×