» اخبار ایران و جهان » مجلس با پیوستن ایران به موافقتنامه‌های “نیس و لوکارنو” موافقت کرد
اخبار ایران و جهان

مجلس با پیوستن ایران به موافقتنامه‌های “نیس و لوکارنو” موافقت کرد

شهریور 9, 1395 0010

با موافقت نمایندگان مجلس، دولت جمهوری اسلامی مجاز شد به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو بپیوندد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 9 شهریور) قوه مقننه لایحه موافقتنامه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت این لایحه را با 155 رای موافق، 16 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب و با پیوستن ایران به موافقتنامه‌های نیس و لوکارنو موافقت کردند.

بهارستان‌نشینان با تصویب ماده واحده لایحه مذکور، به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند به موافقتنامه نیس درباره طبقه‌بندی بین‌المللی کالاها و خدمات برای اهداف ثبت علائم مشتمل بر 14 ماده و موافقتنامه لوکارنو درباره ایجاد طبقه‌بندی بین‌المللی برای طرح‌های صنعتی مشتمل بر 15 ماده به شرح پیوست ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقتنامه‌های تودیع کند.

وکلای ملت همچنین در تبصره یک ماده واحده این لایحه، دولت را موظف کردند تمامی اصلاحیه‌های موضوع ماده 8 موافقتنامه نیس و ماده 8 موافقتنامه لوکارنو را در مهلت مناسب و پیش از انقضای مهلت‌های مورد نظر در مواد یاد شده طبق اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی به مجلس اعلام کند چنانچه مجلس اصلاحیه را تصویب نکند دولت موظف است مراتب عدم پذیرش اصلاحیه را ظرف مهلت مقرر در موافقتنامه‌های یاد شده به امین اسناد اعلام کند.

نمایندگان مجلس در تبصره دو ماده واحده مقرر کردند رعایت اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه بازنگری در اجرای ماده 11 موافقتنامه نیس و ماده 11 موافقتنامه لوکارنو الزامی است.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/04/09/139504091125323768030924.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×