» اخبار ایران و جهان » شبکه ملی اطلاعات ایران رونمایی شد
اخبار ایران و جهان

شبکه ملی اطلاعات ایران رونمایی شد

شهریور 7, 1395 009

فاز نخست شبکه ملی اطلاعات ایران با شاخص های استقلال، امنیت، کیفیت و سرعت بالا امروز بعد از یازده سال انتظار افتتاح شد.

 فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به مناسبت فرارسیدن هفته دولت امروز در وزارت ارتباطات با حضور معاون اول رئیس جمهور، دبیر شورای عالی فضای مجازی، وزیر ارتباطات و مقامات اجرایی این وزارتخانه افتتاح شد.

اولین مصوبات مربوط به اجرای این پروژه ملی مربوط به اوایل سال 84 می شود اما کوتاهی و گاها سهل انگاری دولت ها مانع تحقق آن شد.

با این حال، بحث راه اندازی این شبکه ذیل ماده 46 به قانون برنامه پنجم توسعه نیز راه یافت تا مُهر تأییدی بر اهمیت اجرای آن باشد.

تأکیدات مقام معظم رهبری در حکم تأسیس شورای عالی فضای مجازی نیز علتی بر تمرکز وزارت ارتباطات دولت یازدهم بر پیاده سازی شد.

علی رغم اینکه مسئولان این وزارتخانه در بدو فعالیت های خود معتقد بودند دولت های گذشته تنها 15 درصد از برنامه پنجم در این حوزه را تحقق بخشیدند اما امروز با تلاش دولت شاهد افتتاح فاز نخست این پروژه با تأخیری یازده ساله هستیم.

به گزارش تسنیم، شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) به‌همراه سوئیچ‌ها، مسیریاب‌ها و مراکز داده‌ای است؛ به‌صورتیکه درخواست‌های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند به‌هیچ‌وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/06/06/139506060914475958484714.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×