» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » تجمع کارگران (دی.ام.تی) پلی اکریل در مبارکه/ پول صادراتی که به دست کارگران نمی‌رسد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

تجمع کارگران (دی.ام.تی) پلی اکریل در مبارکه/ پول صادراتی که به دست کارگران نمی‌رسد

شهریور 6, 1395 0019

شرکت دی.ام.تی وابسته به پلی اکریل ایران به دلیل عدم پرداخت مطالبات کارکنانش با بحران روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 300 نفر از کارگران شرکت دی.ام.تی وابسته به پلی اکریل ایران صبح امروز با تجمع در مقابل فرمانداری مبارکه خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران معترض این شرکت اظهار داشت: تمامی کارگران شرکت دی.ام.تی از فروردین ماه تا کنون حقوق و دستمزدی از شرکت دریافت نکرده‌اند، مدیرعامل شرکت به ما پاسخ درستی نمی‌دهد و در نهایتا امروز برای نخستین بار مجبور شدیم در مقابل فرمانداری مبارکه تجمع کرده و حق و حقوق خود را درخواست کنیم.

این کارگر که نخواست نامش عنوان شود، ادامه داد: در شرکت کسی جوابگوی ما نیست، مدیرعامل چند روزی است حضور ندارد و امروز هم که معاون فرماندار می‌گوید بروید و یک هفته دیگر بیایید.

تکنیسین شرکت دی.ام.تی با بیان اینکه به دلیل مشکلات پلی اکریل، این شرکت از ماه‌های آخر سال 94 تاکنون از ما ماده مذاب دی.ام. تی درخواست نکرده است، گفت: دلیل این موضوع تعطیل بودن خط تولید مرتبط با این ماده است، بنابراین ما در ماه‌های اخیر دی.ام.تی را جامد کرده و صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه پول صادرات دی.ام.تی که ماده اولیه پلی اکریل است در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، در این زمینه نیز هر بار یک پاسخ به ما می‌دهند، یک بار می‌گویند کشتی که مواد را صادر کرده پول را نیاورده و بار دیگر موضوع دیگری را مطرح می‌کنند.

این کارگر با اشاره به مشکلات کارگران شرکت دی.ام.تی بیان کرد: ما از ابتدای سال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم و حتی از نظر بیمه نیز دچار مشکل هستیم، اگر هریک از این کارگران بیمار شوند به دلیل نداشتن بیمه تکمیلی زندگی آنها دچار مشکل می‌شود.

شرکت دی.ام.تی مبارکه از شرکت‌های زیرمجموعه پلی اکریل به شمار می‌رود، شرکت پلی اکریل ایران گرچه سهام دار عمده این شرکت است اما تبعات ناشی از ورشکستگی دامن‌گیر شرکت‌های وابسته به این شرکت مادر نیز شده است. هرچند که به گفته کارگران معترض، این شرکت به دلیل نوع فعالیت خود می‌تواند هزینه‌هایش را با صادرات تأمین کند اما در این میان مشکلاتی وجود دارد که باید به دنبال راه حل برای آنها گشت.

مسئولان پیش از این وعده برطرف شدن مشکلات مالی شرکت پلی اکریل را داده بودند و قرار بود در کارگروه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج پلی اکریل از بحران و پرداخت مطالبات 2 هزار کارگر راه چاره‌ای اندیشیده شود.

 تجمع کارگران "دی.ام.تی" پلی اکریل در مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×