» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » (تصاویر) دیدار مسئولین با مردم در نماز جمعه شهر مبارکه به مناسبت هفته دولت
شهرستان مبارکه - عکس - مطالب ویژه

(تصاویر) دیدار مسئولین با مردم در نماز جمعه شهر مبارکه به مناسبت هفته دولت

شهریور 6, 1395 0012

ذاکری در بین اصلاتین جمعه شهر مبارکه ضمن تبریک  هفته دولت وگرامیداشت یاد وخاطر شهیدان رجایی وباهنر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند:توفیقات نظام، در توفیقات دولت ، به عنوان بخش اصلى اداره‏کننده‏ کشور تجسم پیدا مى‏کند اشاره کرد وگفت:همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور وهیئت دولت فرمودند بسیاری از کارهای وفعالیت های دولت را مردم نمیدانند ولازم است مسئولان آنها را برای مردم بازگو نمایند.

فرماندار شهرستان به فعالیت های انجام شده در شهرستان اشاره کرد وگفت:در شهرستان مبارکه ۴۷ پروژه عمرانی،اقتصادی وفرهنگی با اعتباری بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال اماده افتتاح وبهر ه برداری است که همزمان با سراسر کسور در این هفته افتتاح  وتقدیم مردم شریف شهرستان می شود.

ذاکری به شعار دولت خدمتگزار( اقدام و عمل، ملت-دولت، امیدوار واستوار) اشاره کرد وگفت: دولت در طول سه سال گذشته اقدامات وفعالیتهای خوبی در زمینه اقتصادی ،سیاست خارجی و… انجام داداه که لازم میدانم به برخی از آنها اشاره نمایم.

وی گفت:در بخش اقتصادی فعالیتهایی همچون:افزایش رشد اقتصادی از منفی ۸/۶ درصد در سال ۱۳۹۱ به مثبت ۴/۴ درصد در سال ۹۵ (در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی -کاهش نرخ تورم از ۳۵ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۸ درصد در سال جاری)- افزایش صادرات نفت از ۱/۱ میلیون بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه در روز-پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات پس از ۸۰ سال (در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی(-کاهش هزینه واردات به میزان ۹ تا ۱۰ درصد در پی لغو تحریم ها-اجرای طرح سلامت برای نخستین بار در کشور و کاهش سهم پرداختی بیماران از ۵۰ درصد به ۸ درصد-کاهش خالص واردات غذا از ۲/۸ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۱ به ۳ میلیارد دلار در سال جاری (درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی)-افزایش تولید گندم از ۵/۴ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۱۰.۵ میلیون تن در سال جاری (درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی) که در حال حاضر زمینه میزان ذخیره گندم در کشور برای ۷۰۰ روز می باشد-تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده مسکن مهر بدون خسارت-کاهش قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار در سال جاری-رشد منظم تولید فولاد و پتروشیمی از سال ۱۳۹۲ تاکنون-ثبات و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد پس از ۱۰ سال تلاطم-رشد هزینه عمرانی به ۲۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۴ در برابر ۱۵ هزار میلیارد تومان سال ۱۳۹۱ با وجود نصف شدن درآمدهای نفتی-بهبود رتبه اعتباری ایران از ۷ به ۶- خودکفایی در تولید بنزین پس از چند دهه (درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی(-افزایش ۲۵۰ میلیون متر مکعبی تولید سالانه گاز و دستیابی به تولید ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز انجام گرفته است.

وی فعالیتهای دولت در بخش سیاسیتهای خارجی را فرو ریختن یکباره ۶ قطعنامه فصل هفتم علیه کشور در شورای امنیت  بیان کرد وگفت:این حرکت یکی از بی سابقه ترین اقدامات در کشور محسوب می شود وهمانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه در بحث برجام مورد انتقاد است عملکرد طرفهای مقابل است نه عملکرد تیم دیپلماسی کشور چرا که آنان به نحو احسنت به وظیفه خود عمل کرده اند.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه به‌واسطه توافق برجام ۱۲ قطعنامه شورای حکام و ۵ تصمیم اجرایی درباره پرونده هسته‌ای به یکباره لغو شد اذعان داشت این افتخاربزرگی برای مردم ایران است.

وی با اشاره به وضعیت کشور قبل از برجام گفت:قبل از برجام ما حق غنی سازی نداشتیم ومتهم به اخلال در امنیت ونظم کشورهای جهان بودیم ولی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به بالاترین سطح همکاری در بحث هسته ای شناخته واکنون به یکی کشور حامی صلح در جهان مطرح شده ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر کشوری تحت قطعنامه‌های فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد قرار بگیرد تاکنون سابقه نداشته که نجات پیدا کند و آن کشور به طرق مختلف از هم پاشیده می‌شد، افزود: برجام مبانی تحریم را از بین برد، اما این به معنای حل همه مشکلات نیست و نیازمند تلاش بیشتر است.

وی امنیت کشور را حاصل خون شهدا ودرایت ورهبری مقام معظم رهبری وپشتیبانی وشجاعت دولت تدبیر وامیدبیان کرد وگفت:در حال حاضر جامعه ما نیازبه امید دارد وانتظار داریم همه دست به دست هم، امید را در جامعه زنده ودر جهت رشد وپیشرفت آن تلاش نمایند.

وی به سهم حق آبه کشاورزان شهرستان نیز اشاره کرد وگفت:با توجه به کمبود آب در استان با پیگیری وتعاملی که با مسئولان استان انجام دادیم توانستیم حق کشاورزان شهرستان را براورده نماییم وامیدواریم در سنوات آینده با همکاری مسئولان شهرستان وتامین آب کشاورزی شرمنده کشاورزان عزیز نشویم.

وی به سوال امام جمعه شهر مبارکه در خصوص  مشکلات شرکت پلی اکریل نیز اشاره کرد وگفت:مشکلات شرکت پلی اکریل در سطح استان و وزارتخانه در حال بررسی است وامیدواریم در آینده نزدیک مشکلات این صنعت مادر وکارگران زحمتکش آن برطرف شود.

در پایان لازم به ذکر است طبق برنامه ریزی انجام گرفته ،فرماندار وجمعی از مسئولان شهرستان قبل وبعد از نماز جمعه از نزدیک پاسخگوی سوالات ومشکلات مردم شهرستان بودند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×