» عمومی » ورزشی » لبخند بر روی لبان نوجوانان خشکید/ شب تلخ هندبالیست‌های پرامید
ورزشی

لبخند بر روی لبان نوجوانان خشکید/ شب تلخ هندبالیست‌های پرامید

شهریور 3, 1395 0010

اعزام تیم هندبال نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان درحالی به نقطه پایان رسید که تدارکات یک ساله این تیم با اشک و گریه بازیکنان همراه شد!

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین دوره رقابتهای هندبال نوجوانان آسیا از روز شنبه ششم شهریورماه در بخش پسران در منامه بحرین برگزار می شود. تیم هندبال ایران هم در گروه اول این رقابتها با تیم های کره جنوبی، قطر، چین و ازبکستان حضور دارد اما این تیم به مسابقات نخواهد رفت!

قرار بود تیم نوجوانان بامداد امروز چهارشنبه راهی منامه شود. در حالیکه اتوبوس حامل بازیکنان به سالن هندبال رسیده بود و جلسه فنی آخر تیم با حضور کادر فنی و ریاحی سرپرست اداری فدراسیون در حال برگزاری بود با تماس تلفنی مهدوی رئیس فدراسیون همه خنده و شادی بچه‌ها تبدیل به اشک و گریه شد.

طبق اعلام مهدوی رئیس فدراسیون به دلیل مسائل امنیتی و مشکلات این روزهای کشور بحرین تصمیم نهادهای عالی رتبه وزارت ورزش بر این بود که تیم هندبال نوجوانان راهی این رقابتها نشود.

به نظر می رسد وخیم تر شدن اوضاع سیاسی امنیتی در بحرین در پی محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان آن کشور، مخاطرات امنیتی جدی برای ورزشکاران تیم ملی داشته  بر همین اساس این نهاد عالی رتبه تصمیم بر عدم اعزام تیم های ورزشی  به بحرین گرفته است.

نخستین اردوی تیم هندبال نوجوانان نیمه مهرماه سال ۹۴ با حضور ۱۳۸ ورزشکار و در سه گروه در اصفهان برگزار شد بعد از آن اردوهای غربالگری و تدارکاتی طی ۱۱ مرحله به صورت شبانه روزی درشهرهای مختلف و حتی در کشور تونس نیز دنبال شد. نوجوانان یک دوره در مسابقات و اردوی تدارکاتی تونس حاضر شدند. بعد از آن هم اردو و تورنمنت چند جانبه تبریز پیگیری شد. تیم متحول شده و آماده حضور در مسابقات آسیایی وانتخابی جهانی بود تا محک بخورد.

مهدی رهبری سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران وقتی را به خاطر می آورد که در اصفهان شاهد حضور ۱۳۸ ورزشکار از کل کشور بود به شدت متاثر و غصه دار شده بود. وی می گوید: ” غصه من بابت این بود که این بازیکنان از نظر آموزش مشکل داشتند نه تکنیک بلد بودند و نه هماهنگ بودند . شاید به همین خاطر به فدراسیون این برنامه را دادم که چه هدفی برای این تیم دارد آیا تیمی می خواهد که صرفا در این دوره نتیجه بگیرد یا تیمی که آینده هندبال ایران را بسازد؟ “

تلاش رهبری در این مدت برای آموزش نوجوانان برای ساختن تیمی برای آینده هندبال ایران بود و این تلاش به حدی بود که به اذعان بسیاری از کارشناسان این نفرات کاملا متحول شده و مطمئنا در رقابتهای آسیایی می توانستند محک خورده و شاید شاهد درخشش آنها نیز بودیم.

تیم هندبال نوجوانان ایران در سابقه حضور شش دوره ای خود در مسابقات قهرمانی آسیا در سه دوره روی سکو ایستاده است. اولین دوره این رقابتها در سال ۲۰۰۴ و به میزبانی تایلند برگزار شد . در این دوره نوجوانان دوم شدند. در سال ۸۴ میزبانی مسابقات به ایران داده شد و در آن سال ایران در نخست و عنوان قهرمانی را کسب کرد. در سال ۲۰۰۸ سوم شدیم . و به ترتیب در دوره های بعد پنجم، هشتم و هفتم شدیم.

نوجوانان ایران در تاریخ حضور خود در مسابقات بین المللی در المپیک آسیایی چین نیز در رده هفتم ایستادند.

مهدی رهبری سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران هرچند بابت لغو حضور تیم در مسابقات آسیایی متاثر بود اما عنوان کرد که ما سرباز کشور هستیم و هر تصمیمی گرفته شود مطیع خواهیم بود.

سرمربی تیم نوجوانان در گفتگو با مهر گفت: ما مهیا اعزام بودیم و در آخرین دقایق جلسه آخر و در حالی که اتوبوس برای رفتن تیم به فرودگاه به درب سالن رسیده بود اعلام کردند که سفرمان به دلیل مشکلات و درگیری های داخلی بحرین لغو شده است.

وی در مورد عکس العمل شاگردانش در قبال شنیدن این مسئله هم خاطرنشان کرد: همه گریه کردند شب سختی داشتیم. مهدوی رئیس فدراسیون با وجود بیماری و منع پزشک برای عدم حضور در مکان های استرس زا به سالن آمد و بازیکنان را دلداری داد اما فایده نداشت.

رهبری با بیان اینکه این تیم تغییر کرده و تیم آینده داری خواهد بود تصریح کرد: قسمت اول تلاش یک ساله بازیکنان بود و قسمت دوم اشتیاق تیم و خود ما برای این که ببینیم زحمات مان، اردوها و تدارکات  و تفکر پیاده شده برای این تیم در میدان مسابقه چه نتیجه خواهد داد.  من به شخصه دوست داشتم بدانم آیا مسیری که در این مدت طی کردیم درست بوده یا نه؟ نتیجه دارد یا نه؟ اما متاسفانه حسرت این مسئله به دلمان ماند!

سرمربی تیم هندبال نوجوانان در پاسخ به این سوال که برای از دست ندادن محصول زحمات این یک سال چه برنامه ای برای این بازیکنان وهدر نرفتن این تلاش ها خواهید داشت هم گفت: مشورت کردیم حیف است این تیم رها شود. برای این تیم هدف گذاری شده بود و این مشکل یکی ازدل مشغولی ها و دل نگرانی های ماست که آینده این تیم چه خواهد شد.

وی ادامه داد: این تیم اگر به مسابقات می رفت هر نتیجه ای که می گرفت و بالخصوص اگر روی سکو بوده و راهی مسابقات جهانی می شد میتوانست ۶ سال دیگر عالی شود و آینده هندبال را بسازد. ما بابت نرفتن تیم از زحمات بازیکنان و از اینکه در این مدت حتی به آنها نخندیدم از اینکه به آنها بیش از حد سخت گیری کردم از اینکه حرفهای آنها نشنیدم و فقط فقط تمرین کار کار کار بود عذرخواهی کردم

رهبری خاطرنشان کرد: قرار بود امروز اردو تعطیل و بچه ها محل کمپ را ترک کنند اما رئیس فدراسیون خواسته که تا عصر روز چهارشنبه صبر کنیم شاید رایزنی ها نتیجه داده وکورسوی امیدی وجود داشته باشد.

هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از شنبه هفته آینده در دو گروه در منامه بحرین برگزار می شود.

گروه اول : کره جنوبی، قطر، ایران، ازبکستان و چین

گروه دوم : بحرین، ژاپن، عراق، عربستان، هنگ کنگ

این رقابته جنبه انتخابی رقابتهای قهرمانی جهان نوجوانان در سال ۲۰۱۷ را دارد. مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان در گرجستان برگزار خواهد شد.

http://media.mehrnews.com/d/2016/07/17/4/2142344.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×