» اخبار ایران و جهان » وزارت آموزش و پرورش مکلف به بکارگیری نیروهای حق‌التدریس شد
اخبار ایران و جهان

وزارت آموزش و پرورش مکلف به بکارگیری نیروهای حق‌التدریس شد

شهریور 3, 1395 0011

نمایندگان مجلس با اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف به بکارگیری معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس بود.

نمایندگان پس از تصویب کلیات این طرح، ماده واحده آن را تصویب رساندند.

بر اساس اصلاحیه تبصره ۱۰، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند، همچنین حق التدریسان غیرمستمر را که قبل از ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشتند، به منظور تامین نیروی حق التدریس با عناوین معلم، آموزگار، دبیر، مربی پرورش، مربی بهداشت، مشاور اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسط)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به کار گیرد.

استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد شخص حق التدریس سالانه از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تامین می گردد. به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ ۹۵.۷.۱ لازم الاجرا می باشد.

علاوه بر این، با پیشنهاد جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ماده ای به این طرح الحاق شد. بر این اساس، نیروهای آموزش دهنده نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ با نهضت سوادآموزی همکاری داشتند مشمول تبصره ۱۰ اصلاح ماده ۱۷ قرار می گیرند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/01/10/4/1964368.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×