» اخبار ایران و جهان » ایران به زودی موشک کروز دریایی مافوق صوت می‌سازد
اخبار ایران و جهان

ایران به زودی موشک کروز دریایی مافوق صوت می‌سازد

مرداد 31, 1395 0014

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سردار دهقان وزیر دفاع در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی توربوجت هواپیما به علمکرد این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: در بعد و زمینه های موشکی همه آنچه را که دنبال می کردیم طی این مدت به دست آوردیم؛ سیستم های هدایتی آن را چندگانه کردیم و سیستم های ناوبری آن را به گونه ای طراحی کردیم  که دقت اصابت و هدفگیری ما را بالا ببرد.

وزیر دفاع گفت:‌ در حوزه موشک های کروز گام های بلندی را برداشتیم و الحمدالله تمام موشکهایی که قبلا داشتیم بردشان را دو – سه برابر افزایش دادیم و سعی کردیم آنها را تنوع کاربری ایجاد کنیم یعنی اگر موشکی ساحل به دریا بود و یا از روی شناوری پرتاب می شد آنها را هواپایه کنیم و برای عملیات هوایی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌ توانستیم روی سیستم های هدایت آنها تغییر ایجاد کنیم و توان موتورهای آنها را افزایش دهیم و بردشان را زیاد کنیم بطوریکه اگر در بحث دریا یک زمانی نیاز به کیلومترها مسافت داشته باشیم آن را به ۱۰۰ کیلومتر برسانیم.

سردار دهقان گفت: توانستیم سرعت موشکها را بالا ببریم و انشالله در آینده ای نزدیک موشکهای کروز دریایی با سرعت مافوق صوت هم دست پیدا کنیم.

وی افزود: توانستیم یک نوع یکپارچگی و هم‌پیوندی خوبی را در صنایع دفاعی ایجاد کنیم که منجر به هم‌افزایی و افزایش قابلیت ها شد.

سردار دهقان گفت:‌ امروز این توفیق را داریم که با بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ شرکت در سطح ملی همکاری می کنیم که بیش از ۳۷۰ شرکت دانش بنیان هستند و بیش از ۳۶۰ – ۳۷۰ شرکت نیز صنایع بسیار توانمندی هستند که در صحنه ملی کار می کنند.

وزیر دفاع افزود:‌ در این خصوص بخش های خصوصی، دولتی و دانشگاهی نیز همکاری دارند به طوری که امروز با ۹۲ دانشگاه در سطح کشور در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهت اکتساب فناوری ها همکاری داریم.

وی گفت: محصول این نگاه یک نوع نگاه نوآورانه و باز بود و منجر به این شد که در بعضی از فعالیت های تولیدی ظرفیت خود را ۴ برابر افزایش بدهیم و در جایی تا ۴۰۰ درصد رشد داشتیم که ناشی از همین استفاده از ظرفیت های داخلی بود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/08/20/4/2178773.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×