» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » بازديد تعدادي از مسئولين رسانه هاي اقتصادي و معدني از شرکت فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

بازديد تعدادي از مسئولين رسانه هاي اقتصادي و معدني از شرکت فولاد مبارکه

مرداد 29, 1395 0011

همزمان با برگزاري نمايشگاه فولاد تعدادي از مديران مسئول و سردبيران روزنامه ها و خبرگزاري هاي اقتصادي و معدني کشور از شرکت فولادمبارکه اصفهان بازديد کرده و با مديرعامل فولادمبارکه به گفتگو نشستند.

در اين ديدار دکتر بهرام سبحاني ضمن تبريک روز خبرنگار به همه فعالان عرصه رسانه اظهار داشت: اگر رسانه ها در رسالت خبري خود موفق شوند در رشد جامعه بيش از پيش تأثيرگذار خواهند بود

مديرعامل فولادمبارکه با اشاره به نگاه مديران فولادمبارکه به همکاري با رسانه ها افزود: فولادمبارکه مجموعه بزرگي است که محصولات صنعتي توليد مي‌کند که هيچکدام مستقيم وارد بازار نمي‌شود و خوراک صنايع پايين دست است و تمام مشتريان پايين دستي فولادمبارکه صنايع هستند، بنابراين ارتباط فولادمبارکه با رسانه ها بر خلاف تصور عامه مردم جنبه تبليغاتي ندارد.

وي افزود: ما در فولادمبارکه به دنبال تبليغ نيستيم چراکه مصرف‌کنندگان محصولات ما شناخته شده هستند و با ما آشنايي کامل دارند، ورق فولادي محصولي نيست که با تبليغ بيشتر، مردم به عنوان مصرف کننده نهايي خريد بيشتري انجام دهند، مصرف صنعتي دارد ولي ارتباط با رسانه ها با اين هدف است که اطلاع رساني در جامعه صورت گيرد.در جامعه اي که عده اي مانند رسانه هاي خارجي، مدام در جهت تخريب هستند و هميشه سياه نمايي کرده، فقر و بيکاري و معضلات کاري را بيان مي‌کنند و صنعت را با مشکل مواجه مي‌کنند بايد به اين مهم توجه داشته باشند که فولادمبارکه با همه شرايط در حال کار است، گرچه ممکن است برخي از رسانه ها، همين را به دولت انتساب دهند که فولادمبارکه دست در جيب دولت دارد ولي فولادمبارکه نه تنها مانند بخش خصوصي هيچ امتيازي از دولت نمي‌گيرد بلکه برخي امتيازاتي که بخش خصوصي دارد را هم ندارد.براي مثال وام و تسهيلات کم بهره به صنايع کوچک و متوسط تعلق ميگيرد ولي شامل صنايع بزرگ نمي‌شود، در مقابل وقتي قرار است کمکي براي پروژه هاي عمراني و توسعه در کشور باشد سراغ صنايع کوچک نرفته و سراغ صنايع بزرگ مي آيند.

سبحاني گفت: با اين توضيحات مجدد تأکيد مي‌کنم، ارتباط ما با رسانه ها در اين جهت است که به مردم اطلاع رساني شود که در کشور فعاليتهاي سازنده زيادي در حال انجام است. رساندن اطلاعات صحيح به جامعه در جهت افزايش سطح اميد در بين جوانان مهم است، اگر فولادمبارکه اقدامات مهم و سازنده‌اي انجام داده اطلاع رساني مي‌کند، بماند توفيقاتي که فولادمبارکه به آن دست يافته با حسادتها و تنگ نظري‌هاي عده اي نيز همراه است. اگر رصد کنيم مي‌بينيم، حملاتي که به فولادمبارکه مي‌شود همزمان است با زماني که فولادمبارکه به توفيقي دست يافته است و اين نشان مي‌دهد که غرض‌ورزان آگاهانه يا ناآگاهانه نيمه خالي ليوان را مي‌بينند و اين عده در رسانه‌ها هم حضور دارند ولي با همه اين هجمه ها، ارتباط با رسانه‌ها در جهت گفتن حقايق است ولو اينکه به مذاق بعضي ها خوشايند نباشد.

بنا بر اين گزارش،  در اين نشست محمدناظمي هرندي مدير روابط عمومي نيز گفت: در نشستهايي که با رسانه هاي مختلف داشته ايم، مشاهده کرديم که برخي از رسانه ها با يک نگاه توسعه محور و برنامه مشخص مسيري را شروع کرده اند که جزو اولويتهاي رسانه اي فولادمبارکه بوده و هست. البته فولادمبارکه با همه رسانه ها ارتباط داشته و برقراري اين ارتباط هيچ تفاوتي نداشته چراکه مأموريت فولادمبارکه يک ماموريت اقتصادي است و در اين بين هيچ تأثيري از جناح هاي سياسي نمي‌پذيرد.

وي افزود: به طور مشخص برخي از رسانه‌ها برنامه تدوين شده خوبي دارند که مي‌توانند در بخش اطلاع رساني اخبار و رويدادهاي فولادمبارکه تأثيرگذار باشند. اولويت دهي برخي رسانه‌ها به موضوعات اقتصادي و صنعتي و ايجاد فضاي اختصاصي در مورد صنعت فولاد و چالش ها و چشم انداز آن  موجب مي شود که همکاري با اين رسانه ها توسعه يابد. ضمن اينکه فولادمبارکه بعنوان شرکت سرآمد کشور و با نگاه دانش محور از فضاي فراهم شده در رسانه ها جهت توسعه و انتشار دانش و الگوهاي خود به ساير بخش‌هاي اقتصادي  و اجتماعي کشور استفاده مي‌نمايد.

مدير روابط عمومي فولادمبارکه با اشاره به حمايت فولادمبارکه از رسانه هاي ملي و استاني گفت: افتخار مي‌کنيم که فولادمبارکه در همه مراحل کنار رسانه ها بوده و هست و حمايت از رسانه‌ها  و اصحاب رسانه ضمن اينکه براي فولادمبارکه انتفاع فراواني دارد، به عنوان يک اقدام اجتماعي در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي شرکت همواره مورد توجه و تأييد مسئولين نظام بوده است.

اين گزارش حاکي است در اين نشست مديران روزنامه هاي گسترش صمت و فرصت امروز به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×